Show simple item record

dc.contributor.advisorBoerescu, Zuhal
dc.contributor.authorİpek, Ayşe Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:59:02Z
dc.date.available2020-12-29T13:59:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436957
dc.description.abstractSanat eserleri binlerce yıldır hafıza aktarımı yapmaktadır. Hafıza, doğası gereği sanat eserlerine kaynaklık ederken 20. yüzyılın sonunda hafıza ve hafızayla ilişkili olarak kimlik, aidiyet ve geçmişe ilişkin kavramlar sanatın öncelikli konuları haline gelir. Dahası, arşivler sanat eserlerine dönüşür. Bu durumu oluşturan sebepler birçok düşünür tarafından Modernleşme süreci ile ilişkilendirilir. Modernleşme sürecinde yeniden şekillenen yaşam biçimleri insanları kendine yabancılaştırırken diğer yandan 20. yüzyıldaki felaketler modern akla olan inancın kaybolmasına ve güven sorunu ve kimlik bunalımının doğmasına yol açar. Bu durumda hafıza, hem kimliği inşa ediyor oluşu hem de güven duygusunu sağlayan unsurlardan biri olan `geçmişe ait bilgiyi` sağlıyor oluşu nedeni ile insanlar tarafından tutunacak bir alan olarak görülür. Bu nedenle tezde bir hafıza aktarım aracı olan sanat eserleri için hafızanın konumu modernleşme süreci içinde incelenmektedir.Anahtar SözcüklerHafıza, kayıt, unutma, hatırlama, modernleşme
dc.description.abstractArtworks have been making memory transfer for thousands of years. While memory is inherently the source of artworks; memory, identity in relation to the memory, belongingness and concepts in relation to the past become the primary subjects of art. Moreover, archives turn into artworks. The reasons of this situation are associated with the process of modernization by many philosophers. On the one hand the forms of life reshaped in the process of modernization make people alienated to themselves, on the other hand because of the disasters of the 20th century, the issue of trust and the crisis of identity emerge and the faith to the modern reason is lost. In this case, memory becomes something to hold onto because it both constructs the identity and provides `the information of the past` which provides the feeling of trust. For this reason, in this thesis, the situation of memory for artworks as the tools for memory transfer is studied in the modernization process.KeywordsMemory, recording, forgetting, remembering, modernizationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHafıza kutusu
dc.title.alternativeMemory box
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmRetention
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmModernization
dc.subject.ytmArtistic works
dc.identifier.yokid10118435
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid435164
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess