Ludwig van Beethoven`ın Op.92 VII. Senfonisi`nin müzikal form ve orkestra şefliği teknikleri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tüzün, Burak | |
dc.contributor.author | Artunç, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:59:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:59:00Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436951 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Ludwig van Beethoven'ın Op.92 VII. Senfonisi'nin form, müzikal karakter ve şeflik tekniği yönünden ele alındığı analiz bölümlerinden oluşmaktadır. Senfoni formunun doğuşu, form ve müzikal yönden gelişimi, Ludwig van Beethoven'in sanatsal yaşamı ve eserin analizine ışık tutabileceği düşünülen bestecinin yaşadığı tarihsel sürecin, siyasal ve sosyokültürel gelişmeler kapsamında müziğine dramatik etkileri incelenmiştir. Beethoven'in olgunluk dönemi eserlerinden Op. 92 La Majör VII. Senfonisi form ve müzikal karakter bakımından genel hatlarıyla incelenmiş, orkestra şefliği tekniği yönünden detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Ayrıca, eserin provaları esnasında ortaya çıkabilecek yönetim sıkıntıları ve müzikal problemlere cevap verebilecek nitelikte bir çalışma hedeflenmiştir.Anahtar Sözcükler: Beethoven, Senfoni, Form, ġeflik, Analiz | |
dc.description.abstract | This work comprises analyses parts of Ludwig van Beethoven's Symphony No.7, A-Dur,Op.92. which is examined in terms os the symphony's form, musical character and the technique for the conductor.Origin of the symphony's form, its formal and musical progress, artistic survival of Ludwig van Beethoven, and the dramatic effects of historical process that the composer has come through -which is thought to be enlightening for his artistic life and the analysis of the work- as part of political and socio-cultural developments are investigated within the scope of this study.The work from Ludwig van Beethoven's maturity -which is named Symphony No.7, A-Dur Op.92- was examined in general terms with respect to its form and musical character; and also it has been handled in detail regarding the technique for the conductor. Furthermore, this study aims to respond to directional and musical complications possible to happen during rehearsals with the orchestra.Key Words: Beethoven, Symphony, Form, Conductıng, Analysis | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ludwig van Beethoven`ın Op.92 VII. Senfonisi`nin müzikal form ve orkestra şefliği teknikleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Form of Symphony Op.92 VII of Beethoven,analysis of musical character and technique perspective for conductor | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kompozisyon, Koro ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Beethoven, Ludwig van | |
dc.subject.ytm | Symphony | |
dc.subject.ytm | Orchestral conducter | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.identifier.yokid | 10112363 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435171 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |