Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdakul, İncilay
dc.contributor.authorÖzkirişçi, İbrahim Halil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:58:54Z
dc.date.available2020-12-29T13:58:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436935
dc.description.abstractSanat dalları arasında geçmişi, erken dönemlere dayanan, insanoğlunun benliğini ifade ihtiyacını kendine has birçok unsurla gerçeklediği, üretilen kültür ve zamanın yaşayan göstergesi sayılabilecek tiyatro, günümüze kadar birçok farklı biçeme bürünmüştür. Grafik tasarım ürünleri arasında, gücü ve etkinliği tartışılmaz bir yerde olan afiş ögesi, tarih boyunca birçok değişik yöntem ve malzeme ile tiyatronun duyurumu noktasında birbiriyle buluşmuşlardır. Sahne sanatları içinde tiyatronun, grafik tarihinde afiş tasarımının yeri, önemi ve afiş tasarımının teknolojinin de ilerlemesi ile farklı malzeme ve yöntemlere bürünmesi düşüncesinden hareketle, bu tez çalışmasında yukarıda belirtilen ögelerin incelenmesine çalışılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde grafik tasarım tarihi genel hatları ile incelenmekte, afişin bu disiplin içindeki değişen etmenlerle yenilenen tanımlarından söz edilmektedir. Ayrıca bu süreçle beraber dallara ayrılan afiş öge kullanım alanlarına göre tasnifi yapılmaya çalışılmıştır.İkinci bölümde tiyatro kavramı tanımlanmaya çalışılıp, erken dönemden bu yana değişen kullanım amaç ve yöntemleri araştırılıp kronolojik açıdan örnekler incelenip, yer verilmiştir. Aralarında Polonya, Amerika, İngiltere, Japonya, Rusya, Almanya ve son olarak Türkiyenin bulunduğu örnek ülkelerden, grafik tasarımın erken dönemlerinden bu yana farklı biçemlerle üretilmiş örneklere yer verilmiştir.Üçüncü bölümde teknolojik gelişmelerin bir çıktısı olan hareketli grafikler ve hareketli afiş kavramı için yapılan tanımlara yer verilip hareketli afiş örnekleri incelenmeye çalışılmıştır.Dördüncü ve son bölümde ise Bir Delinin Hatıra Defteri, Woyzeck ve Macbeth isimli oyunların için metinler incelenip, vurgulanması elzem noktalar saptanmaya çalışılmıştır. İncelenen metinlere farklı yöntemlerle hareketli afişler tasarlanmıştır.Anahtar SözcüklerGrafik Tasarım, Görsel İletişim Tasarımı, Tasarım, Afiş, Tiyatro, Hareketli Grafikler,Hareketli Afişler,
dc.description.abstractAmong fields of art, theater, which may be considered a living indicator of the produced culture and time with its history reaching back to ancient times and where humankind realizes itself in numerous elements, have been shaped into various styles until today. The element of banner, having undeniable power and effectiveness, met theater throughout the history with various different methods and materials in the aim of announcement. With reference to the place and importance of theater in fields of art and banner design in history of graphics, and to the issue of banner design taking up different materials and methods with the advance of technology, this thesis research aims to analyze the elements mentioned above. The first part of this study investigates the history of graphic design in its general aspects, and describes the definitions of banner which are renewed through the factors that have evolved within this discipline. Additionally, it aims to categorize the fields of application of the element of banner that has diverged into different branches in the process. The second part of the study aimed to define the concept of theater, explore the usage goals and methods that have changed since the ancient times, and analyze and describe examples chronologically. It contains examples that have been produced with various styles since the early times to our days in a selection of countries consisting of Poland, the United States, England, Japan, Russia, Germany and Turkey. The third part contains definitions made upon animated graphics that are outputs of technological developments and the concept of animated banners, and aims to analyze examples of animated banners. The fourth and final part analyzes the text of plays named Diary of a Madman, Woyzeck and Macbeth and aims to determine the parts that are crucial to emphasize. Animated banners are designed for the analyzed texts using different methods.Key WordsGraphic Design, Visual Communication Design, Design, Poster, Theatre, Motion Graphics, Motion Posters.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTiyatro afişlerinin grafik tasarımda görsel algı açısından incelenmesi ve hareketli afiş uygulamaları
dc.title.alternativeAnalysis of theater posters in terms of visual perception in graphic design and animated posters applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmPosters
dc.subject.ytmPoster art
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmVisual perception
dc.subject.ytmMotion posters
dc.identifier.yokid10122025
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435159
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess