Show simple item record

dc.contributor.advisorSayın, Zülfükar
dc.contributor.authorSoyluçiçek, Seza
dc.date.accessioned2020-12-29T13:58:41Z
dc.date.available2020-12-29T13:58:41Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436895
dc.description.abstractElektronik oyun sınıfına giren konsol oyunları, bu tezin ana konusudur. Bu çalışmada;konsol oyunu tanımlanarak çeşitleri hakkında bilgiler verilmekte, 20. yüzyılın ikinciyarısından itibaren gelişme gösteren konsol oyunları incelenerek bu oyun dizgeleriningelişimine ve bugünkü düzeyine getirilmesine etken olan teknolojiler hakkında kısacabilgiler verilmektedir. Özellikle hareket etkileşimli konsol oyunu üzerindeyoğunlaşılarak, bu alanda yapılmış örneklere yer verilmektedir. Bu alanda önde gelenoyun konsolları incelenerek deneme aşamasında olan yeni teknolojileredeğinilmektedir. Yapılan araştırmalar sonucunda saptanan bulgular ve örneklerışığında tasarlanan ve uygulanan bir konsol oyunu bütün süreçleriyle açıklanıpirdelenerek verilmektedir.Konsol oyunları günümüz oyun endüstrisi alanında yaşanan teknolojik gelişmelersonucunda kullanıcıların evlerinde yer edinmeye başlamış ve giderek kullanıcı kitlesiniarttırmıştır. Bu alanda geliştirilen yeni oyun oynatıcılar sayesinde kullanıcı açısındanfarklı oyun deneyimleri ortaya çıkmaya başlamıştır. Bilinen oyun oynamaalışkanlıklarının yanı sıra son zamanlarda gelişme gösteren kumandasız oyun oynamadeneyimleri, yeni oyun uygulamalarının geliştirilmesine olanak sağlamıştır. Bunun yanısıra oyun endüstrisinde giderek artan rekabetten dolayı özgünlük açısından çekici,nitelikli ve yaratıcı oyun uygulamalarının geliştirilmesi önem kazanmıştır. Bu bağlamdaoyun geliştirme sürecinde yaratıcı ekibin aldığı rol büyümeye başlamış ve alanındauzman tasarımcılara olan gereksinim de artmıştır.Bu çalışmada belirlenen sınırlar çerçevesinde konsol oyunlarında arayüz geliştirmesüreçleri irdelenmiştir. Nitelikli bir konsol oyunu geliştirilmesi sürecinde neler yapıldığıve hangi yollardan gidilmesi gerektiğine yönelik araştırmalar yapılarak, bir konsol oyunutasarlanmış; iki boyutlu bir platform oyunu geliştirilmiş ve Microsoft Kinect cihazıylaoynanabilir hale getirilmiştir.'Konsol Oyunlarında Arayüz Geliştirme Süreçleri ve Bir Oyun Uygulaması' adlı bu tezçalışması dört ana başlık altında ele alınmıştır.Tezin birinci bölümünde konsol oyunu ve ilgili kavramlar ele alınarak tanımlamalaryapılmış, tezin amacı ve önemi üzerinde durulmuştur. Ayrıca oynanış şekillerine görekonsol oyunlarının çeşitlerine değinilerek tarihsel gelişimine yer verilmiş ve bu alandagörülen teknolojik ilerlemelerden söz edilmiştir.İkinci bölümde yeni nesil hareket etkileşimli konsol oyunları araştırılarak bu alandaönde gelen üç farklı şirketin geliştirdiği oyun konsolu sistemlerinden söz edilmiştir.Ayrıca henüz geliştirilme aşamasında olan yeni oyun sistemleri üzerinde durulmuş veoyunların ışınsal aktarımla sunulduğu ileriye yönelik araştırmalardan söz edilmiştir.Üçüncü bölümde de çalışmanın en önemli konularından biri olan oyun arayüzgeliştirme süreçlerine ayrıntılarıyla yer verilmiştir. Bu bölümde bir oyunu meydanagetiren oyun bileşenleri açıklanmış, oyun geliştirme sürecinde rol alan mesleklere veuzmanlık alanlarına değinilmiştir. Ayrıca hedef kitle ve senaryonun belirlenmesindenoyunun sonuçlandırılma aşamasına kadar gerçekleştirilen tüm süreçler detaylı olarakverilmeye çalışılmış, bu alanda başarılı olduğu düşünülen oyun örneklerine yerverilerek incelemeler yapılmıştır.Dördünce bölümde ise elde edilen kuramsal ve kılgısal (pratik) veriler doğrultusundageliştirilmiş olan ve Microsoft Kinect ile çalıştırılan uygulama çalışması irdelenmiştir.Uygulama çalışması olarak tasarlanan oyunun senaryosu Türk masallarından hareketleoluşturulmuş ve kültürel değerlerimizden izler taşıyan bir uygulama olaraksonuçlandırılmıştır. Ayrıca oyunun geliştirilme süreci çeşitli başlıklar altında ele alınarakayrıntılı bir şekilde açıklanmaya çalışılmış; senaryonun oluşturulması, kavram,karakter, mekan, nesne tasarımları ve canlandırma süreçleri detaylarıyla açıklanarakoyunun sonuçlandırılma aşamasına kadar ne gibi yöntemlerin denendiğine ve hangisüreçlerden geçildiği açıklanmıştır.Anahtar SözcüklerKonsol oyunu, oyun tasarımı, oyun kavram tasarımı, oyun arayüz tasarımı, oyunkarakteri tasarımı, oyun mekan tasarımı, grafik tasarım, Microsoft Kinect.
dc.description.abstractConsole games that take part in the electronic games class are the main subject of thisthesis. In this study, console games are defined and information about their varieties isgiven. Console games that have been improving since the 20th century are examined,and a brief summary is given on the technelogical advancements which have impactedgaming over the years. Examples are given, especially those focusing on interactiveconsole games. Leading game consoles from this field are examined and newtechnologies that are on trial are mentioned. An overview of the process of bringing aconsole game to bear will also be included.Console games have demonstrated that the gaming experience can be effectivelydelivered within the comfort of the gamers home. The past three decades have seennearly non-stop technological advancements within the industry which have allstrengthened this performance capacity. Over time, the tastes and demands of variousgamer sub-cultures have resulted in consoles adapting their strategies to cater to thesedifferent markets. Games historically used joysticks as their main method of usercontrol, but the option of playing a game without a joy stick has allowed for thedevelopment of new games with even more advanced control schemes. As thecompetition in the game industry increases, there is an ever growing demand for moreinovation in the development of even more sophisticated technology. The upcomingOculus Rift, which covers the gamers eyes and perfectly simulates a 1st person viewwithin the game, is an ideal example of this drive for new technology.Considering the conclusions drawn in this study, the process of interface developmentfor console games is examined. What paths to follow and what to do to develop aqualified console game is investigated and a two dimensional console game isdesigned to be played on Microsoft Kinect.This thesis named 'The process of interface development for console games and agame application' will examine four principle topics.The first section of the thesis includes an examination and definition of console gamesand concepts related to their development. Console games are categorized by theirgameplay variety. The games' historical development and the technological advanceswhich have made them possible will also be discussed.In the second section, interactive console games of the new generation will beexamined. Game console systems which are being developed by three leadingcompanies will be discussed and examined more closely. New developing gamesystems and prospective research which includes games that could be displayed byradiational transfers will be discussed.In the third section, the process of game interfacing development will be discussed indetail as this is one of the most important subjects within this thesis. The componentswhich form a game will be explained in detail. Professions and jobs which are critical tothe game development process will be mentioned. The process of identifying a game'starget audience from the time of conception, and bringing the game to bear as aplayable product will be examined. Research on what makes a game a successful titlewill be included.In the fourth section, the script of the game derived from Turkish tales and culturalvalues will be mentioned. There will also be a review of applications and games whichare derived from the gained theoretical and practical information from researches doneso far. The development process of the game will be explained throughly under varioustitles. Creation of the script, concept, character, environment, object designs andanimation process will be explained in detail and the techniques used during the wholeprocess will be clarified.Key wordsConsole game, game design, game concept design, game interface design, gamecharacter design, game environment design, graphic design, Microsoft Kinect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKonsol oyunlarında arayüz geliştirme süreçleri ve bir oyun uygulaması
dc.title.alternativeThe process of interface development for console games and a game application
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmInterface design
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmGame console
dc.identifier.yokid10103325
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid425325
dc.description.pages228
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess