dc.contributor.advisor | Dokak, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Seyed Saadati, Seyed Mehdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:58:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:58:40Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436893 | |
dc.description.abstract | Öznenin, gerçeğe karşı özüne sadık kalma görevi, Varlık'tan söz açmayı gerektirir. Varlık'ı örten geniş tuzaktan kurtularak hakikati açığa çıkarma arzusu, özüne sadık olan her türlü bilim ve sanatın kökenini oluşturur. Öbür yandan, Varlık bağlamında konuşmak, Dasein (Buradaki–Varlık) kavramı üzerinde durmayı gerektirmektedir. Dasein'ın ölüme doğru gitme ve başkalarıyla bir arada varolma özelliklerini göz önünde bulundurarak Dasein hakkında düşünme çabasında, sanatsal dürüsltüğü, felsefi doğruluğa tercih etmek ve şiiri (poetikayı) merkezi noktaya taşımak, başvurulabilir bir yol ve sanatsal bir seçenek olarak görülebilir. Heidegger'in ifade ettiği şekliyle, Dil'in, Varlık'a ev oluşu konseptini doğru varsayarak, şiirin amacının, dili kullanarak Varlık ve hakikati gizlilikten açığa çıkarma olduğu çıkarımını yapabiliriz. Bu, herhangi bir sanat eseri ile şiirin ortak amacıdır. Görsel sanatlardaki bazı yaklaşımlar şiire yakın sayılabilir. Mimaride de bazı eserlerin şiirselliğini, onların uzama dair yeni bir deneyim aktarmalaıyla bağlaştırabiliriz. Görsel sanatlarda plastik öğelerin şiirsel kullanımını, sözcüklerin şiirdeki kullanımıyla kıyasladığımızda, bazı şairlerin sözünü esas alarak, tesadüf kavramının üzerinde durmamız gerekmektedir.Dasien'ın her hangi bir olasılığının gerçekleşmesi tesadüfidir. Şiir açısından bakıldığında yıkıma doğru giden bu tesadüf, hayat tarzı'ndan kaynaklanan, bir dil oynudur. Çalışmalarımda, bu oyunu şiire taşımak aracılığıyla, onu imgeye dönüştürme ve şiirsel bir görsel elde etme çabası ortaya konmaktadır. Bu çaba sonucunda ortaya çıkan çalışmalarda, Dasein ufkunda, şiirin raslantısallığı vurgulanarak soyut sanat sınırları içinde kişisel bir sanatsal dil yaratmaya özen gösterilmektedir. Farklı teknikler ve malzemelerle yapılmalarına rağmen ortak noktaları; şiirsel bir görsel dil arayışında tesadüf kavramı merkezi noktaya alınarak üretilmiş olmalarıdır. Böylece, soyut sanat sınırları içinde özgün, aynı zamanda okunabilir görsel kodlar yaratma çabasının birer örneğini oluşturmaktadırlar.Anahtar Kelmeler: Varlık, Dasein, Şiir, Soyut Sanat, Tesadüf. | |
dc.description.abstract | Subject's duty of being loyal to him/herself in the context of reality, requires talking about Existence. The desire to remove the concealment of truth and to be free of the wide trap which hides the Existence, is the origin of any kind of art and science which is loyal to itself. On the other hand, discussion about Existence requires to focus on the concept of Dasein (Being There). In the attempt of thinking about Dasein, considering its features like being-towards-death and being-with-others, preferrig the artistic honesty to the philosophic correctness and to place the poetry in the central point, can be seen as a referable way and an artistic preference. By assuming correctness of the concept that says Language is the house of Existence, as mentioned by Heidegger, we can infer that the goal of poetry is to remove the concealment of Existence and truth by using language. This is the common goal of any work of art and poetry. Some approaches in the visual arts can be considered close to poetry. We can correlate the poeticalness of some architecture works with their transmission of new kind of experiment of space. On the base of some poets' statement, in the comparison between poetical usages of plastic elements in visual arts with the usage of words in poetry, emphasizing on the concept of happenstance is required. The realization of any possibilities of Dasein is random. In the view of poetry, this happenstance towards demolition is a language game based on life style. By carrying this game to poetry, attempting of transforming it into images and obtainment of poetical visuals is demonstrated in my works. In the horizon of Dasein, the works that are results of this effort, attempt to create a personal visual language within boundary of abstract art by emphasizing on the happenstance of poetry. Although different techniques and materials are used to create them, their common approach is the central role of happenstance in searching of a poetical visual language. In this way, they attempt to compose their own readable visual codes in the limitation of abstract arts.Key Words: Existence, Dasein, Poetry, Abstract Art, Happenstance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Varlık bağlamında şiir ve soyut sanat | |
dc.title.alternative | Poetry and abstract art in the context of existence | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.subject.ytm | Abstract art | |
dc.subject.ytm | Asset | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.subject.ytm | Visual language | |
dc.identifier.yokid | 10109486 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 435193 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |