Dijital teknoloji olanaklarıyla sanatta grotesk bedenler ve tuhaflık
dc.contributor.advisor | Emrali, Refa | |
dc.contributor.author | Balli, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:58:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:58:34Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436876 | |
dc.description.abstract | `Dijital Teknoloji Olanaklarıyla Sanatta Grotesk Bedenler ve Tuhaflık` başlıklı bu çalışmaya başlarken öncelikle dijital ve sayısal altyapıların teknolojiyle biçimlenen dünyamızda ne ölçülerde söz sahibi olmaya başladığını, bununla birlikte plastik sanatlarda pratikte hangi oranda kullanılabilen, uygulanabilen bir kavram olduğu araştırılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda ilk bölümde `Dijital`, `Dijital Kültür`, `Dijital` sanat kavramının sanattaki tarihsel süreci ile bu kavramların öncüllerinin getirdiği teknolojik üslubun etkisi ortaya çıkarılmak istenmiştir. İkinci bölümde grotesk kavramının tarihsel süreç içerisindeki söylemlerinden, dijital teknolojinin olanaklarıyla evrilen anlatımın, farklılaşan yönleri üzerinde durularak günümüz sanatına kapı açan yönlerine değinilmiştir. Ayrıca konu ve kavram kapsamında çalışmalar yapan sanatçıların işlerine yer verilerek; üçüncü bölümde uygulamalar kısmında günümüz teknolojik olanakları ile üretilen çalışmalar biçim, malzeme ve kavramsal alt yapı gibi temel sanatsal kriterler çerçevesinde ele alınarak konu irdelenmiştir. Sonrasında dijital temelli grotesk kavramı üzerinden güncel açılımlar sağlayan sanatsal uygulamalar üretilmeye çalışılmıştır.Anahtar SözcüklerDijital, Dijital Sanat, Grotesk, Beden,Tuhaflık. | |
dc.description.abstract | While starting `Grotesque Bodies and Oddness via Utilities of Digital Technology` it is examined that how much role digital and numerical basis play in our technologically formed world and at what rate they can be used, conducted in plastic arts practice. In this context, in the first part concepts of Digital, Digital Culture, Digital historical processes in art and effect of technologic style brought by processors of these concepts try to be detected. The second part focuses of differences from the discourse of grotesque in historical process to its evaluation to utilities of digital technology and its sides connecting with today's art are mentioned. And art works fit on these subjects and concepts are added to this part. In the third part which is application part, art works created by today's technologic utilities are reviewed considering their material and conceptual basis. Then artistic applications, which might have contemporary expansions, through the concept of grotesque are tried to be produced.Key Words:Digital, Digital Art, Grotesque, Body, Oddness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Dijital teknoloji olanaklarıyla sanatta grotesk bedenler ve tuhaflık | |
dc.title.alternative | Grotesque bodies and oddness via utilities of digital technology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Digital technology | |
dc.subject.ytm | Grotesque | |
dc.subject.ytm | Oddness | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Digital art | |
dc.identifier.yokid | 10100233 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425332 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |