Show simple item record

dc.contributor.advisorEmrali, Refa
dc.contributor.authorBalli, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-29T13:58:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:58:34Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436876
dc.description.abstract`Dijital Teknoloji Olanaklarıyla Sanatta Grotesk Bedenler ve Tuhaflık` başlıklı bu çalışmaya başlarken öncelikle dijital ve sayısal altyapıların teknolojiyle biçimlenen dünyamızda ne ölçülerde söz sahibi olmaya başladığını, bununla birlikte plastik sanatlarda pratikte hangi oranda kullanılabilen, uygulanabilen bir kavram olduğu araştırılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda ilk bölümde `Dijital`, `Dijital Kültür`, `Dijital` sanat kavramının sanattaki tarihsel süreci ile bu kavramların öncüllerinin getirdiği teknolojik üslubun etkisi ortaya çıkarılmak istenmiştir. İkinci bölümde grotesk kavramının tarihsel süreç içerisindeki söylemlerinden, dijital teknolojinin olanaklarıyla evrilen anlatımın, farklılaşan yönleri üzerinde durularak günümüz sanatına kapı açan yönlerine değinilmiştir. Ayrıca konu ve kavram kapsamında çalışmalar yapan sanatçıların işlerine yer verilerek; üçüncü bölümde uygulamalar kısmında günümüz teknolojik olanakları ile üretilen çalışmalar biçim, malzeme ve kavramsal alt yapı gibi temel sanatsal kriterler çerçevesinde ele alınarak konu irdelenmiştir. Sonrasında dijital temelli grotesk kavramı üzerinden güncel açılımlar sağlayan sanatsal uygulamalar üretilmeye çalışılmıştır.Anahtar SözcüklerDijital, Dijital Sanat, Grotesk, Beden,Tuhaflık.
dc.description.abstractWhile starting `Grotesque Bodies and Oddness via Utilities of Digital Technology` it is examined that how much role digital and numerical basis play in our technologically formed world and at what rate they can be used, conducted in plastic arts practice. In this context, in the first part concepts of Digital, Digital Culture, Digital historical processes in art and effect of technologic style brought by processors of these concepts try to be detected. The second part focuses of differences from the discourse of grotesque in historical process to its evaluation to utilities of digital technology and its sides connecting with today's art are mentioned. And art works fit on these subjects and concepts are added to this part. In the third part which is application part, art works created by today's technologic utilities are reviewed considering their material and conceptual basis. Then artistic applications, which might have contemporary expansions, through the concept of grotesque are tried to be produced.Key Words:Digital, Digital Art, Grotesque, Body, Oddness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleDijital teknoloji olanaklarıyla sanatta grotesk bedenler ve tuhaflık
dc.title.alternativeGrotesque bodies and oddness via utilities of digital technology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmDigital technology
dc.subject.ytmGrotesque
dc.subject.ytmOddness
dc.subject.ytmBody
dc.subject.ytmDigital art
dc.identifier.yokid10100233
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425332
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess