Bilgisayar oyunlarında yer alan tarihi-kültürel ögelerin incelenmesi ve bir uygulama çalışması
dc.contributor.advisor | Sarıkavak, Namık Kemal | |
dc.contributor.author | Çaliş, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:58:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:58:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-02-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436861 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar oyunları, gelişen bilgisayar teknolojisi ile oyun ihtiyacımızın karışıp harmanlandığı bir birlikteliktir. Bu açıdan bakıldığında bilgisayar oyunları, hem insan için kimi gereklilikleri yerine getirmek için hazırlanmış hem de bu bunları yerine getirirken kendi gelişimini de sürdürmüş ve ihtiyaçları doğrultusunda teknolojiyi de yönlendirmiştir.Bilgisayar oyunlarının tasarlanması sürecinde ise oyunun bileşenlerinden olan senaryonun hazırlanması ve içerdiği konular bütün bir projenin yöneleceği kurguyu ve oyun için geliştirilecek grafik anlatım dilini etkilemektedir. Bilgisayar oyunlarında yer alan konular incelenirken oyun senaryolarının tarihi ve kültürel ögelerden de beslendikleri ya da tarihi dönemleri konu alarak kültürel ögeleri işledikleri görülmektedir.`Bilgisayar Oyunlarında Yer Alan Tarihi- Kültürel Ögelerin İncelenmesi ve Bir Uygulama Çalışması` başlıklı bu tezde, tarih ve kültür olarak bilinen kavramların bilgisayar oyunları içinde hangi şekillerde ve hangi örneklerle yer aldığı irdelenmiştir. Böylelikle paralel özelliğe sahip bazı oyunlarda bulunan tarihi ve kültürel ögelerin hangi açılardan kullanıldığı araştırılmış, incelenmiştir. Tezin sonunda geliştirilen uygulama çalışmaları ile bu tarihi ve kültürel ögelerin bir bilgisayar oyununda hangi özelliğiyle ne şekilde etki edeceği doğru bir biçimde gösterilmeye çalışılmıştır.Anahtar SözcüklerBilgisayar Oyunu, Bilgisayar Oyunu Tasarımı, Konsept Tasarım, Görsel Tasarım, KarakterTasarımı, Bilgisayar Destekli Tasarım | |
dc.description.abstract | Computer games are a compound of computers being a larger part of our lives with developing technology in this day and age and need of game protecting its position in a big part of our lives. Considered from this point of view, computer games not only are made for people to meet the requirement but also maintain their development and lead the technology in accordance with their needs while meeting those requirements. In the process of designing computer games, writing the script which is a component of a game and containing themes affect the stage which whole project is going lead to and plotting language which is going to be built for the game. Consequently while themes in computer games are being analyzed, it is appear that game scripts are resourced from historical and cultural elements or handle the cultural elements by treating historical periods. While development of computer games and game technology are being analyzed, terms known as history and culture are studied in which forms and which examples they appear in computer games in this thesis named as ''Analysis of Historical-Cultural Elements in Computer Games and Development of a Concept Design Workout''. In which perspectives historical and cultural elements are considered in some computer games paralleled with this analysis is researched and studied. Which points concept design workouts at the end of this thesis and historical and cultural elements in a computer game affect and how they affect are tried to be presented appropriately.Key WordsComputer Games, Computer Games Design, Concept Design, Visual Design, Character DDesign, Computer Based Design | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bilgisayar oyunlarında yer alan tarihi-kültürel ögelerin incelenmesi ve bir uygulama çalışması | |
dc.title.alternative | Analysis of historical-cultural elements in computer games and development of a concept design workout | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-03 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Visual design | |
dc.subject.ytm | Computer aided design | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Cultural facts | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.identifier.yokid | 10101016 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425330 | |
dc.description.pages | 365 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |