Sanal gerçekliğin iç mimarlık eğitimine etkisi
dc.contributor.advisor | Yıldız, Pelin | |
dc.contributor.author | Şekerci, Ceyhun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:58:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:58:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436762 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin gelişmesi ile birlikte bilgisayarın tasarım sürecinde yer alması, tasarım ortamları ve üretim tekniklerinde sayısal değişimi getirmiştir. Bu değişimle bilgisayar ortamında oluşturulan tasarım için hangi yöntemler, yazılımlar ve donanımları kullandığımız önem kazanmıştır. Kullanılan yazılım ve donanımların iş kolaylığı sağlaması, çeşitli hale gelmesi ve alım gücü noktasında giderek daha geniş bir kitleye ulaşması yeni soyut tasarım olanaklarının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Hem tasarım alanı hem de tasarım eğitiminde yaşanan sorunların çözümünde geleneksel yaklaşımların yetersiz kaldığı bilinmektedir. Bu durumda en etkili yaklaşımlardan biri sanal gerçeklik teknolojinin sağladığı olanaklardan yararlanmaktır. Sanal gerçeklik teknoloji algılamayı kolaylaştırarak karmaşık bilgi ve kavramların çözümlenmesinde etkilidir. Sanal gerçeklik uygulamaları tasarım öğrencisinin motivasyonunu artırmakta, yaratıcılığını geliştirmekte, yeni fikirler üretmesine imkân sağlamaktadır. Bu teknoloji sayesinde öğrenci aktif konumda yer almakta ve sosyal etkileşim ortamı içerisinde bulunmaktadır. Ayrıca derslerin takibinde yer ve zaman kısıtlamasının olmaması tasarım öğrencinin öğrenme sürecinde serbestlik kazanmasını sağlamaktadır. Bu nedenle tez kapsamında sanal gerçeklik teknolojisinin İç Mimarlık eğitiminde kullanımı araştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | Along with the development of technology, the involvement of the computer in the design process has brought about a numerical change in design environments and production techniques. With this change, we have gained importance which methods, software and hardware are used for computer-generated design. The software and hardware used make it easy to work, to become diverse and to reach an increasingly wider audience at the point of purchasing power has led to the emergence of new abstract design possibilities.It is known that traditional approaches to solving problems in both design domain and design education are insufficient. One of the most effective approaches in this case is to take advantage of the possibilities provided by virtual reality technology. Virtual reality is influential in the resolution of complex information and concepts by making technology easier to perceive. Virtual reality applications enable design students to increase their motivation, improve their creativity, and create new ideas. Thanks to this technology, the student is active and in a social interaction environment. In addition, the lack of space and time constraints on the courses ensures that the design student gains freedom in the learning process For this reason, the use of virtual reality technology in interior architecture education has been researched. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Sanal gerçekliğin iç mimarlık eğitimine etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of virtual reality on interior architecture education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-21 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Interior architecture | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Design education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Architecture | |
dc.subject.ytm | Architectural education | |
dc.identifier.yokid | 10152534 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469211 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |