Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Pelin
dc.contributor.authorCamci, Kadriye Şehnaz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:57:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:57:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436715
dc.description.abstractEğitimde yöntem konusu önemli bir yer tutar. Araştırmalar, disiplinlerarası yöntemlerle eğitimde yararlı süreçler elde edildiğini göstermektedir. Tasarım kavramı birçok disiplinin bileşimi olduğu için tasarım eğitimi yapısının disiplinlerarası bir yaklaşıma uygun olduğu söylenebilir. Bununla birlikte öğrenmede sürekliliği ve verimliliği sağlamak için deneyerek öğrenme, başka bir deyişle pragmatik eğitim, akademide önemle ele alınan bir eğitim yöntemidir.Öğrencinin mekan tasarlama yeteneği kazanmasında öğrenmenin yanı sıra yaratıcılığın da payı vardır. Tasarımda yaratıcılık ise beden ve onun hareketlerinin de düşünülmesini gerektirir. Bu çalışmada tasarım eğitimi sürecinde nasıl daha yaratıcı olunabileceği, ezbere dayalı bir ortaöğrenim sürecinden yükseköğrenime geçen öğrencinin kişisel farkındalık ile araştırmacı bir yaklaşımı nasıl kazanabileceği ve bu yaklaşımı nasıl sürdürebileceği soruları ele alınmıştır.Bu anlamda beden, tasarım eğitimi sürecinde performans sanatlarından yararlanılarak bir deneyimleme ve bilgi edinme aracı olarak kullanılabilir. Bu çalışmada öğrencilerin yaratıcı yanlarını açığa çıkarmak ve geliştirmek için temel tasarım eğitiminde yaratıcı drama ve yaratıcı dans tekniklerinin yöntem olarak kullanılması önerilmiştir. Anahtar SözcüklerTasarım Eğitimi, Tasarımda Yaratıcılık, Yaratıcı Drama, Yaratıcı Dans, Tasarımda Eğitiminde Disiplinlerarası Yöntemler
dc.description.abstractMethodology has an important role in education. Research shows that interdisciplinary methods bring benefits to the learning process. Since the concept of design involves many disciplines, a multidisciplinary approach would be useful for the education of design. Besides, in order to obtain continuity and efficiency in learning, pragmatic education is one of the important methods used in academia.Creativity is as crucial as learning for a student to gain an ability of space designing. Moreover, creativity in design requires the consideration of the body and its movements. In this work, the questions of how to be more creative in the design education process, how to overcome the downsides of the students' memorizing-based learning habits remanining from the secondary education and how to give them a sustainable self-conciousness and research-based approach has been addressed.In this regard, in design education, the body can be used as a tool for experiencing and learning by benefitting from performance arts. This work suggests that creative drama and creative dance techniques be used as a method in the basic design education for extracting and improving the creativity of the students.Key WordsDesign Education, Creativity in Design, Creative Drama, Creative Dance, Interdisciplinary Methods in Design Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleİç mimarlık temel tasarım eğitimine performans sanatlarının entegrasyonunda yöntemler
dc.title.alternativeMethods in the integration of performance arts to the basic design education in interior design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-23
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDesign education
dc.subject.ytmBasic design
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance art
dc.subject.ytmIntegration
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmInterior architecture
dc.subject.ytmInterdisciplinary
dc.identifier.yokid10153004
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469208
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess