dc.contributor.advisor | Göldere, Selçuk | |
dc.contributor.author | Başol, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:57:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:57:56Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436712 | |
dc.description.abstract | Dansın gelişim sürecinde ortaya çıkan bale sanatının gelişmesi, bu gelişim ve değişim doğrultusunda, dansçıların dans ederken kullandıkları ayakkabıların önem kazanmasına ve balenin niteliğini oluşturmasına yol açmıştır.Bale sanatındaki gelişmeler devam ederken 1800'lü yıllarda bale okullarında, dansçıları zorlayıcı bir dans tekniği gerektiren hareketler çalışılmaya başlanmış, bale tekniğinde ve dansçılarda kaydedilen bu gelişme ise parmak ucunda dans etmeye zemin oluşturmuştur. Birinci bölümde, 1700'lü yıllarda Charles Didelot' nun uçma makinası ile elde edilen görsel efektin, bale ayakkabılarının (pointe shoes) geliştirilmesine zemin hazırladığı anlatılmıştır.1800'lü yıllar da ise Maria Taglioni' nin dansta 'Romantik Dönem' in başlaması olarak kabul edilen dönemde, parmak ucuna yükselmesini sağlayan pointe shoes üzerindeki ilk performansından bahsedilmiştir. Bu yıllarda klasik balenin tarihi süreci içerisinde, pointe shoes'un oluşum ve gelişim süreci anlatılmış, basit malzemelerden oluşan pointe shoes üretilmeye başlanmış ve pointe çalışması klasik bale eğitiminin bir evrimi ve uzantısı halini almıştır.İkinci bölümde, genel bir bilgi olarak ayağın anatomik yapısı ele alınmış, ayak kemiklerinin, vücudun ağırlığını taşıyan, denge dağılımı yapan, hareketi sağlayan görevleri üstlenen karmaşık bir yapıya sahip olduğundan bahsedilmiştir.Üçüncü bölümde, dansçıların parmak ucuna çıktıklarında, vücut ağırlığını kontrol ederek, ayak parmaklarına yüklenmeden tüm vücuda dağıtılması gerekliliği vurgulanmış; kasların kuvveti, ayak parmaklarının duruş biçimleri, ayak bilek kavisinin duruş pozisyonları, ayak bileklerinin vücut ağırlığını taşıma pozisyonları ayrıntılı bir biçimde anlatılmıştır.Dördüncü bölümde, eğitmenlerin öğrencilere pointe çalışması esnasında, pointe tekniğini akademik bir formda öğreterek, pointe çalışmasına hazırlama süreçleri örneklerle anlatılmıştır. Bu hazırlık aşamasında öğrencinin vücut ağırlığının kontrolü, kas kuvveti, yaş ve kemik gelişimi, pointe dersinin süresi hakkında bilgiler verilerek üç bölümde incelenmiştir.Beşinci bölümde, pointe shoes içerisinde ayakların yere doğru basması, üzerindeki kontrol ve gücün doğru bir biçimde sağlanmasının önemli olması nedeni ile basit nesneler ve ellerin yardımıyla uygulanan egzersizler gösterilmiştir. Bu egzersizlerin; ayak parmakları, ayak kemeri, ayak bileği ve bacak kaslarına olan etkileri anlatılmıştır.Altıncı bölümde, bir önceki bölümün amaçları doğrultusunda dansçının pointe shoes üzerinde yaptığı egzersizler gösterilmiş ve etkileri anlatılmıştır.Yedinci bölümde, klasik bale eğitiminde Vaganova Tekniği ile yapılan ilk yıl pointe dersi hareketleri şekiller ve sayılarla gösterilmiştir. Sekizinci bölümde ise, klasik bale eğitiminde ilk yılın sonunda, müzik temposu ile hazırlanmış pointe dersi örneği sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Art of ballet dancing is an outcome of the evolution of `Dance` over several decades. A new style developed as a consequence of this process and required the dancers to wear special shoes. Consequently, the development this new style, called 'ballet' depended largely on the special kind of shoes.Durıng the 1800's, changes and improvements were being developed in the art of ballet. New dance techniques and special movements were being worked out in the ballet schools. This resulted in a style which required the dancers to dance their toes.In the first part, making and the improvement of point shoes are explained. The visual effect caused by Charles Diderot's flying machine of 1700's is thought to have affected the development of point shoes. In the 1800's Maria Taglioni's 'Romantic Era' of the Dance, it was mentioned that the first performance of dancing on the toes was made possible with the point shoes. In those years they started to make these shoes. They were made with very basic materials. Thus point work became the extension of classical ballet training.In the second part, the anatomy of the foot in general was discussed. The bones in the foot are the parts that carry the weight of the body, make it possible to distribute the overall balance and movement.In the third part, the following was emphasized: When the dancers are on their toes, it is important that the body weight is controlled so that it needs to be distributed throughout the body without pressing on the toes. The strength of the muscles, the correct position of the toes, the correct angle of the ankles and how the ankles should be positioned to carry the body weight, have been discussed in detail.In the fourth part, it is explained with examples, in three parts, how the teachers need to teach the point technique in an academic style; the process of getting ready to start to work on point; the management ofthe body weight; muscle strength; age and the bone development as well as the length of training period.In the fifth part, how to control the feet in the point shoes to stand correctly on the floor is and use of power is discussed. Several exercises are given using simple objects and with the aid of hands to demonstrate how the toes, the ankle, point of the foot and leg muscles are affected.In the sixth part, dancers are demonstrating the point shoes exercises and their effects are explained.In the seventh part, the classical ballet first year point training with Vaganova technique has been demonstrated with figures and numbers.In the eighth part, a demonstration of an example of a one year point class, accompanied by music, is given. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bale ve Dans | tr_TR |
dc.subject | Ballet and Dance | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Klasik bale eğitiminde Pointe tekniği ve Pointe dersi öncesi için hazırlanmış egzersizler | |
dc.title.alternative | Pointe techniques in classical ballet education and preparation exercises before Pointe classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-21 | |
dc.contributor.department | Bale Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Ballet lesson | |
dc.subject.ytm | Exercise | |
dc.subject.ytm | Pointe technique | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational techniques | |
dc.subject.ytm | Ballet | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Ballet education | |
dc.subject.ytm | Ballerina | |
dc.identifier.yokid | 10152386 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469220 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |