Doğa ve nesneler arası yeni düzen
dc.contributor.advisor | Dokak, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Jafari Yaghin, Yalda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:57:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:57:54Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436703 | |
dc.description.abstract | Resim sanatı, üç boyuta sahip doğayı, iki boyutlu yüzeye yeniden üç boyutlu olarak aktarmaanlamına geliyordu. Aslında ressamın hedefi izleyiciyi gerçek dünyayla yüz yüze getirmekti.İzleyici de boyalarla kaplanmış tuvali bir eser olarak görme yerine, kişiyi, nesneyi veyagerçek bir görünür doğayı manzara şeklinde görmeye alışmıştı.Hem Picasso hem Braque, derinlik duygusu vermede diagonal çizgileri , nesnenin kütlesinigöstermek için ise eğri çizgileri kullanarak üçüncü boyut sorununu çözdüler. Bu noktadamantık ve düşünce gücü devreye giriyordu ve bu yöntemle nesneler daha kolay bir yollatanımlanıyordu. Bu özellik , kübizmi kültür ve mantık çerçevesinde oturtuyor, sanattabaşlayan nesneler arası yeni ilişkiye işaret ediyordu.Çevresel sanatı (Land Art) 1960'lı yıllarda yeni bir akım olarak sanatın yeni form – biçim,içerik ve kuram arayışları sırasında şekillendi. Sanatçının iç dünyası gereği elde etmeyeçalıştığı kişiliğini doğada bulma arayışına yöneldi.Sanat tüm insanların ortak meselesidir. Her kişi bir türlü sanatla ilişki kurmaktadır. Bazıinsanlar sanatı yaratırlar ve bazıları da sadece sanatın muhatabı olurlar. Öyle ki birçok kişisanatı bir kitle iletişim araçları olarak tanımlamış ve sanatı geniş kitlelerde kavranabilir halegetirmeye çabasındadır. Bir başka kişiler ise, sanatı sadece sanat için, her türlü gelenek –göreneklerden ve ideolojilerden uzak tutarak yalnızca bir haz nesnesi olarak ele almıştır.Bu çalışmada, sanatın bir haz nesnesi olması yanı sıra bireyler arası iletşim aracı olarakkullanımı benimsenmiş; doğanın nesneleri arsında yeni ilşkiler arayışı ile yenikompozisyonlar arama esas alınmıştır. Eserler, nesneler arasında kurulan yeni ilişkilerinidoku, leke, renk ve biçim vb. gibi sanatın temel kavramları göz ardı edilmeksizinyaratıldılar. Doğanın nesnesini sanatın nesnesine dönüştürmek bu tezin hedefleri arasındaolmuştur. Diğeri ise, tez kapsamında yaratılan eserlere yansıtmak olmuştur.Anahtar Sözcükler: Doğa, Nesne, Sanat, Nesneler Arası Yeni İlişkiler. | |
dc.description.abstract | Painting meant transfering the natural which has tree dimension into two-dimensional surfaceas a three dimensional. Actually, the painter's aim was to confront viewer with the real world.Instead of considering toile covered by colors as a work of art, viwers used to consider aperson, a thing or a real natural as a view. Both Picasso and Braque solved the thirddimension problem by using diagonal lines to provide sense of depth and curved lines to showmass of object. At this point, logic and idea power became a part of an activity and objectswere described easily in that way.This feature framed cubizm as part of culture and logic and refered to a new relation whichstarted in art.Land Art was shaped as a new current by 1960s during the searching of a new of form,content and hypothesis of the art. Artist set off on a quest for finding his personality that hetried to obtain for his inner world.The Art is the common problem of humanity. Everyone gets in contact with an art. somecreates art and some only becomes the object of art. Many people described art as a massmedium and made an effort to make the art comprehensible in large mass. Some others inconsideration of `art for art's sake` described the art only as a pleasure object by keeping itaway from any custom and tradition and ideology. In this study, besides its being pleasureobject, art's utilization was adopted as a mass medium among people; a new searching ofnature among objects and searching compositions were built on a solid ground. Works werecreated without ignoring art's bacis concepts like tissue, stain, color, form.Transforming object of nature into object of art has been among the aims of this thesis.Another one is to reflect the inner feelings of artist to the works created withing the concept ofthe thesis.Keywords: Nature, Object, The New Order Between Natural Objects and Nature, Order. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Doğa ve nesneler arası yeni düzen | |
dc.title.alternative | The new order between natural object and art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Nature | |
dc.subject.ytm | Object | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Fine arts faculty | |
dc.identifier.yokid | 10137612 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460518 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |