Görsel yapılanmada `diyalektik imge`
dc.contributor.advisor | Ötgün, Cebrail | |
dc.contributor.author | Aslan, Engin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:57:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:57:41Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436641 | |
dc.description.abstract | Benjamin, diyalektik imge kavramı üzerinden giriştiği tarih okumalarını, görsel kültürnesneleriyle ilişkilendirerek farklı düşünüş biçimlerine oldukça geniş bir alan açmaktadır. Budurum, hem sanat yapıtına hem de sanatı bir tür üretici etkinlik alanı olarak kavrayan sanatçılarbağlamında belli bir bakış açısı sunması bakımından dikkate değerdir.Benjamin Pasajlar yapıtında, söz konusu kavramı, dönemin önemli merkezlerinden olan Paris,Napoli ve Berlin gibi kentlerin pasajlarındaki antikacılarda dolaşıma açık olan nesneler (eşya)üzerinden giderek açıklamıştır. Benjamin'in bakış açısına göre diyalektik imge diyeadlandırdığı şey; farklı yüzyıllara ait nesnelerin bir arada kümelenmesi durumudur. Nitekim butürden imgelerin diyalektik imge olabileceğini ve bunlar üzerinden görsel bir tarih okumasınınmümkün olduğunu öne sürmüştür. Dolayısıyla görsel alana giren bir olgu, sanatın çalışmaalanına doğrudan girdiği için, plastik sanatlardaki diyalektik yapılanmaya olan katkısı mutlakolarak ortaya konması gereken bir sorunsal olarak algılanmıştır.Tez çalışmasında, diyalektik imge kavramı Benjamin'in işaret ettiği anlamda değerlendirilerek,sanat tarihindeki kimi örnekler üzerinden, görsel yapılanma olanaklarının yanı sıra tarih, mit,alegori, gerçekçilik, Modern ve Postmodern gibi kavramlar aynı bakış açısıyla ele alınmıştır.Dolayısıyla diyalektik imgenin, sanat yapıtının yaratımından algılanmasına kadar, bu olgu ilebağlantılı bütün bileşenlerin kavranmasında belli bir bakış açısını koşulladığı görülmüştür.Konu bağlamında yapılan uygulama çalışmaları sonucunda ise sanat alanındaki olanaklarkapsamlı bir şekilde araştırılmış, konunun görsel yapılanmaya ilişkin farklı yaklaşımları olasıkıldığı görülmüştür. Sanatçı- yapıt bağlamı çerçevesinde geniş tartışma olanaklarıyaratılmasıyla ortaya çıkan kimi sorunsallar üzerinden bütünlüklü bir kavrayış elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Benjamin, Diyalektik İmge, Sanat, Görsel Kültür, Tarih. | |
dc.description.abstract | Throughout the concept of dialectical image, Benjamin opens up a wide range of different waysof thinking by relating incorrect history readings to visual culture objects. This situation isnoteworthy in terms of presenting a certain point of view in the context of artists whounderstand both art and art as a kind of producer activity space.In the work of Benjamin Passages, the concept is explained through objects that are open tocirculation in antiquities in the passages of cities like Paris, Naples and Berlin, which areimportant centers of the period. What Benjamin calls the dialectical image from the point ofview; It is a cluster of objects from different centuries. Indeed, it argued that such images canbe dialectical images and that they can read a visual history through them. Therefore, as aphenomenon that enters the visual field, the contribution to the dialectic structuring in plasticarts is perceived as a problematic matter which must be absolutely revealed, since art directlyenters the field of study.Concepts such as history, myth, allegory, realism, modernism and postmodern in the thesiswork are evaluated from the same point of view in terms of dialectical image as Benjaminstated. Therefore, from the creation of the work of art to the perception of dialectical imitation,it has been seen that it restricts a certain point of view in the understanding of all the componentsof this phenomenon. As a result of the application studies made in the context of the subject,the possibilities of art have been researched extensively and it has been seen that the visualstructure brings different approaches. Some of the problems arising from the creation ofcomprehensive discussion possibilities within the context of the artist-work context have gaineda comprehensive insight.Key Words: Benjamin, The Dialectic Image, Art, Visual Culture, History. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Görsel yapılanmada `diyalektik imge` | |
dc.title.alternative | The dialectical image in visual structuring | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-13 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Visual structure | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Dialectic | |
dc.subject.ytm | Visual culture | |
dc.subject.ytm | Visual image | |
dc.subject.ytm | Benjamin, Walter | |
dc.identifier.yokid | 10139277 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 460509 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |