Karlheinz Stockhausen`ın ``Signale zur Invasion`` eserinin icra pratiği açısından analizi
dc.contributor.advisor | Cansun, Ayşe Çiçek | |
dc.contributor.author | Güngör, Cem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:57:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:57:37Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436623 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, II. dünya savaşı sonrası döneminin en önemli ve en etkin temsilcilerinden biri olan Alman besteci Karlheinz Stockhausen'ın bestelemiş olduğu, haftanın yedi gününü anlatan ''Licht'' operasının solo trombon ve elektronik müzik için yazılmış olan ''Signale zur Invasion'' bölümünü, icra pratiği, modern trombon teknikleri ve tarihsel bakımdan inceleyerek, bu eseri çalışacak tromboncuların eser ve besteciyle ilgili ayrıntılı bilgi edinebilmesi amaçlanmış ve eseri yorumlama kolaylıklarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this work is to analyse `Signale zur Invasion'', a section written for solo trombone and electronics in the `Licht` opera describing the seven days of the week, composed by one of the most important and influential composers of the post-world war II era, Karlheinz Stockhausen. This work will encompass the performance practices, and analyse the work with regard to modern trombone techniques and its historical aspect. It is also the aim of this work to assist trombonists who wish to perform and obtain information about the piece or its composer, as well as facilitating its interpretation by revealing performance insights. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Karlheinz Stockhausen`ın ``Signale zur Invasion`` eserinin icra pratiği açısından analizi | |
dc.title.alternative | Analysis in terms of performance practices of Karlheinz Stockhausen's Work ''Signale zur Invasion'' | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Üfleme ve Vurma Çalgılar Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | German music | |
dc.subject.ytm | Compositions | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Trombone | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Stockhausen, Karlheinz | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Performing | |
dc.identifier.yokid | 10150309 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469212 | |
dc.description.pages | 52 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |