Özgün biçimlemelerle seramik formlarda kadın imgesi
dc.contributor.advisor | Özçelik, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Ölçer, Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:57:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:57:36Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436620 | |
dc.description.abstract | `Bu çalışmada, kadının tarih boyunca toplumsal, siyasal, dinsel ve sanatsalalanlarda kendine yer bulması ve yüklenen anlamları konu alınmıştır. Yapılanuygulamalarla bu anlamlara göndermeler yapılmıştır.Tarihte kadına doğurganlık, kutsallık, bereket ve saflık gibi anlamlar yüklenmiş,sanatta birçok esere ilham kaynağı olmuştur. Kibele, tanrıça ve idol figürleri ilegünümüze kadar ulaşmıştır.Bu çalışma geçmişten günümüze kadın imgesinin nasıl var olduğunu veyaşamda nasıl yer bulduğunu örneklemek için oluşturulmuştur.Birinci bölüm de çalışmanın ana temasını oluşturan kadın ve tarihi süreçteki yeriaçıklanmaya çalışılmıştır.İkinci bölüm de çalışmanın ana konusu olan sanatta kadın imgesi ve kadınformu çalışan yerli ve yabancı sanatçıların hayatları ve eserleri ile örneklemeleryapılmıştır.Üçüncü bölüm de ise Özgün Biçimlemelerle Seramik Formlarda Kadın İmgesibaşlığı ile kişisel uygulamalara yer verilmiştir.Anahtar SözcüklerKadın, Sanatta Kadın, Kadın İmgesi | |
dc.description.abstract | In this study, women's history, their place in social, political, religious and artisticfields and their meanings were taken into consideration. These fields arereferred by the applications made.In the past, meanings like fertility, sacredness, abundance and purity wereassigned to women. Cybele has reached up to the present day with thegoddess and idol figures.This work is formed to illustrate how female image exists and it takes place inlife from past to present.In the first part, the woman generating the main theme of the work and herplace in the historical process were tried to be expressed.In the second part, the lives and works of local and foreign artists working onimage and form in art were expressed.In the third part, title of Woman Image in Ceramic forms with Original Styles andpersonel applications.KeywordsWoman, Woman in Art, Woman Image | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Özgün biçimlemelerle seramik formlarda kadın imgesi | |
dc.title.alternative | Woman image in ceramic forms with original styles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-16 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Original art | |
dc.subject.ytm | Originality | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Women image | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.identifier.yokid | 10170254 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 483400 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |