Show simple item record

dc.contributor.advisorDokak, Hüsnü
dc.contributor.authorTuran, Fulya
dc.date.accessioned2020-12-29T13:57:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:57:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436582
dc.description.abstractBu çalışmada görsel planda, iktidar ve iktidarın baskıcı özelliklerine, güç ve iktidar imleri ile yer verilirken, arka planda, kavramsal boyutta, baskıcı bir iktidarın yönetimi altında tanınma mücadelesi veren ya da vermeyen halklar konu edilir. Tarih boyunca ilgi gören güç ve iktidar imlerinin öznelerine insanlar olağanüstü varlıklar gibi gördükleri için hayran oldukları gibi zulum de etmişlerdir. Boğa gibi bir canlı, sadece günlük hayatımızda gücün simgesi olmamış aynı zamanda güçlü bazı hayvanlara ismini vermiş; gücü ile doğayı yerle bir eden iş makineleri ismini ondan esinlenmiştir. Mitolojide Zeus Avrupa'yı baştan çıkarmak için onun formuna bürünmüş, bir güç imgesi olarak sanat tarihinde de ilgi görmüş ve kendisine simgelediği eril iktidar yanı sıra zulmeden olarak da yer verilmiştir. Sanat ve siyaset Rönesans'dan beri propagandadan avangart protesto sanata kadar geniş bir yelpazede, iç içe ve bir tür aşk nefret ilişkisi içinde olmuştur. Çağımız gerek ülkemizde, gerek dünyada ortaya çıkan, bilinen ve denenmiş pratiklerin nadiren uygulanabildiği yeni dinamikleri ile kendine özgüdür. Boğa ve boğa çağrışımları ile görselleştirilen güç ve iktidar imlerine yer veren `Son İnsan`, `Yıkım`, `Afiş`, İyi Uykular` serilerindeki resimler ve bu tez ile, gelecek kuşakların çağı anlaması ve yorumlaması için günümüz belgelenmiştir. Yıkım serisi ile başlayan ve Afiş serisiyle şekillenen kavramsal yönü güçlü yeni anlatım diline `Materyalist Sentetik Gerçeklik` adı verilmiştir. Anlatım olarak kolaj, materyal olarak genellikle tuval üzeri yağlıboya kullanılmıştır.
dc.description.abstractThis study is about people who fight for recognition on its background, while visualizing ruler ship and oppressive practices of rulers via the signs of power and governance on its visual platform.Throughout the history, people not only admired the subjects of power and governance due to their attracting natures that resemble extraordinary beings but also tortured them. A creature like a bull has not only been a symbol of power in our daily lives, but also named some powerful animals; the names of plant and equipment that razes nature to the ground are inspired by it. In mythology, Zeus disguised as a bull to seduce Europe, making bull an interesting figure in art history as a symbol of power; and has been also mentioned as oppressive in addition to symbolizing masculine power.Since the Renaissance, art and politics have been in a love and hatred relationship in the span of propaganda - avantgarde protest art. Our current era is unique due to the new dynamics that are rarely practiced in our country and the world. Our time has been documented for the understanding and interpretation of the coming generations by the images of the `Last Human`, `Demolition`, `Poster`, `Good Night` series and this thesis that contain power and governance symbols visualized by the bulls and its associations.The conceptually strong new narrative language that has started with the demolition series and shaped by the poster series is named as `Materialist Synthetic Reality`. Collage is used as a narration, and oil painting on canvas is used as material.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGüç ve iktidar imleri
dc.title.alternativeSigns of power and governance
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmCanvas paintings
dc.subject.ytmFigurative picture
dc.subject.ytmPower
dc.subject.ytmModern painting art
dc.subject.ytmGovernment
dc.subject.ytmPainting art
dc.identifier.yokid10148374
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid469214
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess