Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkavak, Namık Kemal
dc.contributor.authorEken, Begüm
dc.date.accessioned2020-12-29T13:57:21Z
dc.date.available2020-12-29T13:57:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436554
dc.description.abstractSanat ve tasarımın bilim ve teknolojiyle birleştiği ve çok disiplinli olmaya başlamasıylaberaber afiş mecrası da bir değişim ve dönüşüm geçirmiştir. Yeni teknolojilerin sebepolduğu çeşitlilik, disiplinlerin birleşmesine ön ayak olmuş, bir yerde sınırları kaldırarakçalışma alanlarını özgürleştirmiştir. Bu çeşitliliğin bir örneği de kamusal alanlarda kullanılandijital ekranlardır. Günümüzde dijital ekranların ulaşılabilirliğinin ve uygulanabilirliğininartması, beraberinde bu ekranlar için bir çok da kullanım alanı doğurmuştur. Tez çalışması,gelişen teknolojide dijital ortamlar analog ortamların yerini alması hakkında; `Afiş neden yokolmamıştır? Afişi vazgeçilmez kılan, kalıcı yapan özellikleri nelerdir? Afişte tasarım ilkeleriniteknoloji nasıl geliştirebilir?` gibi sorulara yanıt aramaktadır. Tez çalışması kapsamındaafişin dönüşümü ve bu dönüşüm sonucunda ortaya çıkan yeni kullanım alanları kültürsanatetkinlikleri için yapılmış çalışmalar üzerinden incelenmiştir. Tez çalışması, afişin yenimecralarda kullanımının kullanıcılar tarafından deneyimlenmesi ve aynı zamanda kültürsanatetkinliklerine olan ilgiyi arttırmak amacıyla bilgilendirmek/duyurmak ve katılımı teşviketmek için dijital ekranlarda etkileşimli afiş uygulamaları oluşturulması ve bu dijital ekranlarile eş zamanlı uyumlu çalışacak bir mobil uygulama tasarımını kapsamaktadır. Ürünündikkat çekici özelliği sayesinde kullanılmasıyla birlikte kültür-sanat etkinliklerine olan ilgininartırılması ve özelden ziyade daha geniş bir hedef kitleye hitap edebilmesihedeflenmektedir. Afişin yeni mecralarda hayata geçmesindeki olasılıkları araştırmanınyanı sıra, aynı zamanda `afiş öldü` argümanı ile de mücadele ederek afişin bulunduğunoktada yaşanan gelişmeleri sunmak amaçlanmıştır. Dijital ekranlar, afişe teknolojik birözgürlük tanımış, yeni bir boyut katarak kavramını derinleştirmesine olanak sağlamıştır.Tez çalışması kapsamında yapılan araştırmada görülmüştür ki afişin temel ilkeleri bügün dedeğişmemiştir. Değişen nokta, bu ilkeler ve beğeni unsurlarının hangi araçlar üzerindeniletileceği olmuştur.
dc.description.abstractAs art and design are intertwined with science and technology and become amultidisciplinary field, the posters have undergone a transformation and a metamorphosisas well. The diversity caused by new technologies has paved the way for the disciplines tounite, and in a way, it has lifted the boundaries between the fields. An example of thisdiversity is digital displays used in public spaces. Today, the availability and applicability ofpublic displays has led to many uses for these displays. In this thesis study, questions willbe answered about how digital media in developing technology taking place of analogmedia; Why did not the poster disappear?, What are the characteristics that makes theposter indispensable and permanent? How can technology develop design principles inposter? The transformation of posters within the thesis study and the new usage areas thatemerged as a result of this transformation have been examined through studies for cultureand art events. The work of the thesis is aimed at the users to experience the use ofposters in new media, to create interactive poster applications on digital screens toinform/inspire and promote participation in cultural-art activities, and to design a mobileapplication that will work in harmony with interactive digital screens.The aim of the productis to draw attention to cultural and art events with its striking interactive feature, whileadressing to a broader target group rather than a specific one, as well as discussing theargument of whether `poster is dead` or not, in the light of the developments in theposters. Digital screens allow technological freedom, deepening the concept of a posterwhile adding a new dimension to it. It is seen in the research conducted within the scope ofthe thesis study that the basic principles of the poster have not changed. The changingpoint is that these principles and the elements of appreciation are to be conveyed throughother means of media.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTeknoloji ile birlikte dönüşen afişin incelenmesi ve kamusal ekranlarda etkileşimli afiş uygulamaları
dc.title.alternativeInteractive posters on public displays
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPosters
dc.subject.ytmInteractive posters
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmMobile application
dc.identifier.yokid10195011
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid520015
dc.description.pages282
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess