Show simple item record

dc.contributor.advisorTerviel, Candan
dc.contributor.authorBariç, Şerife
dc.date.accessioned2020-12-29T13:57:17Z
dc.date.available2020-12-29T13:57:17Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436533
dc.description.abstractÇağdaş sanat içinde önemli bir yere sahip olan seramik malzeme sanatla ilgili yeni bir dil oluşturmada sonsuz çeşitlilik sunabilmektedir. Bu çalışma ile de kadının seramik uygulamalar ile `fragmanlaştırılması` ve bu yolla kadın bedeni üzerinden kadının bölümlendirilerek anlatılması ve metalaşmasına yönelik bir eleştiri yapılmaya çalışılmıştır. Tarih öncesi çağlardan günümüze kadar kadın'ın değişmeyen yazgısı ve bedeni üzerinden kendisine yapılan yargılamaları içerecek seramik teknikleri, kişisel özgün teknikler ve karışık malzeme ile yapılmış uygulamalarla konu güçlendirilmeye çalışılmıştır.Çalışmanın ilk bölümünde; kadının çağlar boyunca geçirdiği evrelere göre durumu seçilmiş örneklerle genel olarak ele alınmıştır. İkinci bölümde kadının, çeşitli alan ve dönemlerden ele alınış biçimleri, üçüncü başlıkta ise tüketim kültürünün nesneleri arasında kadın bedeni ve etrafına örülen anlama dayalı imgelemlerinin teorik anlatımları yapılmış, örneklemelerine yer verilmiştir. Son bölümde Çağdaş Sanat'ın elverdiği ölçüde, seramik malzeme ve karışık malzeme ile günümüzde kadının tüketim kültürünün bir parçası olarak özellikle bedeni üzerinden nasıl anlamlandırıldığına ilişkin öznel eleştirisi oniki çalışma üzerinden gösterilmiştir.Anahtar Sözcükler Sanat, Seramik, Kadın, Fragman
dc.description.abstractCeramic material, which has an important place in contemporary art, can offer endless varieties in creating a new language about art. In this study, with ceramic applications, the fragment of woman and by this way, through female body, a commentation on the body parts of women and criticism against commodification have been made. Ceramic techniques, personal original techniques and the applications made by using mixed materials have been used to clarify the unchanging fortune of the woman and the judgments on her through her body from the days of prehistoric times. In the first part of the study; the condition has been handled in general with the selected examples according to the stages in which women have passed through the ages. In the second part, samples of addressing women in different periods; in the third part, the theoretical explanations of the female body among the items of the consumption culture and the imageries based on the meaning surrounding it have been made and samples have been given. In the last part, insofar as contemporary art permits, ceramics and mixed materials have been used in twelve studies to give as examples for subjective critique on how women are interpreted in today's consumption culture especially through her body.Key wordsArt, Ceramics, Female, Fragmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleFragmanlaşan kadın bedeni ve seramik uygulamalar
dc.title.alternativeFragment of woman body and ceramic practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-07
dc.contributor.departmentSeramik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmWoman body
dc.subject.ytmTrailer
dc.subject.ytmCeramics
dc.identifier.yokid10177041
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502221
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess