Paul Hindemith`in hayatı ve Op.9 No`lu Kontrabas sonatının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karaağaç, Lütfullah Burak | |
dc.contributor.author | Şen, Evren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:57:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:57:15Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436527 | |
dc.description.abstract | 20. yüzyıl müziğinin en önemli bestecilerinden biri olan Paul Hindemith, dünya çapında oldukça ilgi gören bir besteci olmuştur. Armoni ve tonalite sistemlerinde yenilikler yaparak eserlerinde kendi armoni sistemini uygulamıştır. Yeni Klasikçilik akımının öncülüğünü yapmış olan Hindemith, eserlerinde tonalite kavramını geliştirmiş ve etkili bir biçimde kullanmıştır. 1927 yılında Türkiye'ye gelerek Ankara Devlet Konservatuvarı'nın kurulma sürecinde büyük rol oynamasının yanı sıra, ülkemizde Batı standartlarında bir müzik eğitiminin yerleşmesinde önemli çalışmaları olmuştur. Bununla birlikte, 1949'da yazdığı Op.9 Kontrabas ve Piyano Sonatı ile kontrabas repertuarına büyük bir katkıda bulunmuştur. Hindemith'in stili genel olarak Yeni Klasikçilik akımı çerçevesinde değerlendirilebilir. Bestecinin eserlerinin çoğu, uyguladığı farklı müzik stilleri ve kendine özgü tonalite anlayışı sebebiyle karmaşık yapılı olarak bilinmekle birlikte, müzik analizini konu etmeye değerdir. | |
dc.description.abstract | Paul Hindemith, who is one of the most important composers of 20th century music, is a worldwide composer. He applied his own system by making innovations in harmony and tonality system. He has innovated his harmony and tonality systems and applied his own harmony system in his works. Having made the pioneer of the Neo Classical movement, Hindemith has developed and effectively used the concept of tonality. In 1927, he came to Turkey and played an important role in the establishment of the Ankara State Conservatory, as well as in the establishment of music education in western standards in our country. However, he made a great contribution to the double bass repertoire with his Op.9 Double Bass and Piano Sonata, written in 1949. The style of Hindemith can be generally assessed within the framework of the Neo Classical movement. Most of his works are worthy of mentioning music analysis, known as a complex structure, due to their different musical styles and their distinctive tonal sense. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Paul Hindemith`in hayatı ve Op.9 No`lu Kontrabas sonatının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of Paul Hindemith Op.9 sonata for double bass and piano, artwork report | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-07 | |
dc.contributor.department | Yaylı Çalgılar Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Hindemith, Paul | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.subject.ytm | Piano sonata | |
dc.subject.ytm | Doublebass | |
dc.subject.ytm | Harmony | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.identifier.yokid | 10174924 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502198 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |