Show simple item record

dc.contributor.advisorDağıstan, Adil
dc.contributor.authorCoşkun, Orhan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:57:14Z
dc.date.available2020-12-29T13:57:14Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436519
dc.description.abstractÖZET Her devletin kendine ait bir varoluş nedeni vardır. Her devlet ve millet bunu bilmeli ve bunun bilincinde olmalıdır. Türkiye Cumhuriyeti'nin varoluş nedeni; Türk Vatanı ve Milletinin ebedi varlığına ve Yüce Türk Devleti'nin bölünmez bütünlüğüne dayanır. (Türkiye Cumhuriyeti Anayasası Başlangıç Bölümü) Türkiye Cumhuriyeti'nin varoluş nedeni: Türk Milleti'ni; milli birlik ve bütünlük içerisinde, milli kültür ve öz değerlerine uygun olarak, medeni ve adil bir yönetimle barışı, huzuru ve refahı sürekli kılarak ebediyen yaşatmaktır. Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin millete karşı yurtiçi ve yurtdışı ile ilgili iki ana görevi vardır. Devletin yurtiçi ile ilgili temel görevi, `Ülkede güvenliği, asayişi ve adaleti kurmak; yurttaşların temel özgürlüklerini korumak ve bunların devamlılığını sağlamaktır.` Devletin ana görevlerinden biri de milli varlığa yönelebilecek dış tehdide karşı gereken tedbirleri almaktır. Özellikle devlet olmanın şartlarından `Bağımsızlığın korunması` devletin ana görevleri arasındadır. Devletin bu iki temel görevine bir de Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nda belirtilen şekliyle bakılırsa, Devlet; öncelikle Türk milletinin bağımsızlığını, bütünlüğünü, Cumhuriyet ve demokrasiyi korumak; toplumun refah ve huzur içinde yaşamasını sağlamak ve kişinin yine Anayasada yerini alan temel hak ve özgürlüklerini sınırlayan her türlü engelleri kaldırmakla görevli sayılmaktadır. Bu görevler sosyal, ekonomik, siyasal ve kültürel niteliktedir. Devletin millete karşı yükümlülük ve görevleri öncelikle imkân ve güç- kudret sorunudur. Böyle olunca, milleti oluşturan ve vatandaş olarak belirlenen kişilerin de devlete karşı bazı sorumluluk ve yükümlülüklerinin olması doğal ve zorunludur. Bu yükümlülükler, devletin varlığı ve milli varlığın güven içinde bulundurulması için gereklidir. İşte, Devletin millete karşı bu yükümlülüğünü yerine getirecek organlardan birisi de Milli Güvenlik Kuruludur.Türkiye Cumhuriyeti devlet teşkilâtı içerisinde Anayasal bir kurum olarak yer alan MGK ve MGK Genel Sekreterliğinin siyasî sistemleri ne olursa olsun dünyadaki ülkelerin pek çoğunda eş veya benzer kuruluşlar bulunmaktadır. Milli Güvenlik kavramı ve Milli Güvenlik Kurulu'nun tarihi Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan önceye 14 Ocak 1922'de TBMM Reisi ve Başkumandan Gazi Mustafa Kemal'in emirleriyle kurulan `Harp Encümeni'ne` dayanmaktadır. 24 Nisan 1933'de `Yüksek Müdafaa Meclisi ve Umumi Katipliği` olarak kurulan, 1949'dan 1962'ye kadar `Milli Savunma Yüksek Kurulu ve Genel Sekreterliği` olarak görev yapan, 1961 Anayasası ile Anayasal bir kurum olarak düzenlenen, `MGK ve MGK Genel Sekreterliğimin 12 Eylül 1980 tarihine kadar devam eden görev süresi içerisinde, edinilen tecrübeler ve uygulamaların değerlendirilmesi ile devletin ihtiyaçları da dikkate alınarak yetki, çalışma, usul ve esasları ile teşkilatlanması 1982 tarihli Anayasa, 9.11.1983 tarihli 2945 sayılı Kanun ve 10 Şubat 1984 tarihli Yönetmelikle yeniden düzenlenmiştir. 24 Ocak 1984 tarihinden beri yapılan uygulamalarda 2945 sayılı Kanunda herhangi bir değişiklik yapılmasına ihtiyaç duyulmamıştır. Ancak, MGK Genel Sekreterliği'nin Devletin bekası konusunda kendisine verilen görevlerini daha verimli ve etkin bir tarzda yerine getirebilmesi için Harp Akademileri kuruluşunda olan ve Milli Güvenlik konusu ile doğrudan ilgisi bulunan Milli Güvenlik Akademisi'nin istanbul'dan Ankara'ya taşınması ve Durum Merkezi, Başbakanlık Kriz Yönetim Merkezi, Dokümantasyon Merkezi gibi birimlerin çalışmaya başlamalarına duyulan ihtiyaç; Genel Sekreterlik ana hizmet birimlerinde teşkilât düzenlemelerinin yapılmasını gerektirmiştir. 1949 yılında Milli Savunma Yüksek Kurulu Genel Sekreterliğinin, Kurulun Sekreterya hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin küçük kadrosu; dünya konjonktüründe meydana gelen değişiklikler, 1961 Anayasası ve 1982 Anayasasında da açıklandığı şekilde ülkemizin milli menfaatlerini kollayacak ve milli güvenlik ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde MGK GenelIll Sekreterliğinin teşkilât, görev ve fonksiyonlarının zaman içerisinde değişmesine neden olmuş ve bu gelişmelere paralel olarak da tabiatıyle kurum değişim süreci geçirmiştir. 66 yıldan beri Türkiye Cumhuriyeti devlet kuruluşları arasında mümtaz yerini muhafaza eden ve 1982 Anayasası ile de daha güncel hale gelen, Milli Güvenlik Kurulu ve Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği ülkemizin bütünlüğü ve bekası için politik, ekonomik, sosyal ve kültürel geniş bir görev yelpazesi içinde anayasal konumuna uygun olarak hizmetlerine devam etmenin heyecan ve mutluluğu içinde bulunmaktadır. Â
dc.description.abstractABSTRACT Every state has its own existence reason. Every state and nation must know this and be conscious of it. The existence reason of The Turkish Republic depends on Turkish Motherland's and Nation's eternity and the holiness of the Eminent Turkish State (The beginning part of constitution). The existence reason of The Turkish Republic is to keep The Turkish Nation alive in a national unity and entirety, appropriate to the cultural and essential values and to keep the peace and prosperity alive with a civilized and just management to make it continue for ever. The Turkish Republic has two main duties towards the public at home and abroad. The state's basic duty towards the internal affairs is; `to set up the security, the public peace and the justice, to protect the basic freedom of the citizen and to provide the continuity of it.` Main duty of the state is to take the necessary precautions towards the external threats that can head towards the national existence. Another main duty of the state is `to protect the independence` which is one of the stipulations of being a state. If we look at these two basic duties as it is expounded in the Turkish Republic Constitution; the state is first of all responsible for protecting the independence and the entirety of the Turkish nation, for protecting the Republic and the democracy, for providing a secure and peaceful life for the society and for exterminating every kind of hindrance which limit the basic rights and independence of the society. These duties carry a quality of being social, economic, political and cultural. AThe state's duties towards the nation; it is a problem of opportunity, power and strength, in this way, the citizen who is a part of the nation must also have some responsibilities and obligations towards the state which is natural and compulsory. These obligations are necessary for the security of the existence of the state and national existence. One of the organs responsible for this obligation towards the nation is National Security Council. No matter what NSC and NSC Secretariat's political systems, standing as a Constitutional Institution in Turkish Republic government organization, there are same or similar institutions in the great deal of the countries in the world. National Security Concept and National's history depends on the 'War Committee' that was established by the commands of The Leader of TBMM (Turkish Grand National Assembly) and Commander -in- chief Gazi Mustafa Kemal, before the Turkish Republic's establishmention January 14, 1922. In April, 24.1933 established as a 'Higher Defence Council and Common Secretary' charged as a 'national defence Higher Committee and General Secretary' from 1949 to 1962, through 1961 Constitution, arranged as a constitutional institution, 'NSC and NSC General Secretary's up to the date September 12, 1980 in the continuing denty period the acquired experiences and through evalution of appliances, considering the needs of the government, authority, study, method and their fundamental principles through organization, 1982 Constitution dated 9.11.1933, numbered 2945 Law and dated February 10, 1984 were rearranged. As a result of this application done since 1 984 no change was needed for the article numbered 2945. However, moving National Security Academy from Ankara to Istanbul which takes place in War Academy Institution and which is directly related toVI the National Security in order that the General Secretary of National Security Commission can fulfil its duty given about the perpevity of of the state more efficiently and effectively, and the need of units' starting the work such as state center, Chaos Direction Center of Prime Ministry, Documentation Center required regulations in main service units of General Secretary. The small work force of General Secretary of National Security High Commission which is responsible to give secretarial services has been the cause of changes in the organization, duty and its functions of the General Secretary of National Security commission to cope with the changes in the global conjuncture, to protect the national benefits of our country and to answer the needs of national security, and the institution being parallel to these changes has been in the duration of change. National Security Commission and the General Secretary of National Security Commission, which have protected their distinguished places among other state organizations of Republic of Turkey for 66 years and which have become more updated with the help of 1982 Constitution, have been happy and excited to continue their services for the unity and perpetuity of our country in the economical, social and cultural duty distibution suitably to the constitutional situation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.titleMilli güvenlik kavramı ve Türkiye Cumhuriyeti`nde Milli Güvenlik Kurulu ve Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği
dc.title.alternativeNational security concept and the position of national security council and general secretariat of national security council in Turkish republic
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNational security
dc.subject.ytmNational security policy
dc.subject.ytmNational Security Council
dc.identifier.yokid101193
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97393
dc.description.pages336
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess