Eleştirel resimleme örneklerinin göstergebilimsel açıdan incelenmesi ve uygulamalar
dc.contributor.advisor | Sayın, Zülfükar | |
dc.contributor.author | Çalişkan, Özge Hazal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:57:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:57:09Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436496 | |
dc.description.abstract | Eleştirel resimlemeler, görsel imgeler yüklü birer protesto yapıtı olarak ortaya çıkan sorgulayıcı bakış açısının sonuçları ve sorgulatıcı işleve sahip sanatsal uygulamalardır. Bu sanatsal yapıtların taşıdığı iletilerin hedef kitle tarafından doğru okunması için göstergelerin anlaşılabilir, yalın ve özgün kullanımı oldukça önemlidir. Dolayısıyla, göstergebilimden yararlanmak hem tasarımcı, hem de izleyici için vazgeçilmez bir gerekliliktir. `Eleştirel Resimleme Örneklerinin Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi ve Uygulamalar` başlıklı bu çalışmanın birinci bölümünde; resimleme (illüstrasyon) kavramı çeşitli yönleriyle tanımlanmaya çalışılarak tarihsel gelişimi içinde ele alınmış, resimlemenin içerik ve biçim çeşitliliğini görebilmek amacıyla da tür ve teknikleri yönünden irdelenmiştir. İkinci bölümde; eleştiri kavramı incelenerek, eleştirel sanat bağlamında eleştirel resimleme sorunsalı ele alınmıştır. Eleştirel resimlemenin muhalefet etme işlevi üzerinde durulmuştur. Ayrıca eleştirel resimlemenin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi incelenerek, eleştirel resimleme başlığı altında ele alınabilecek resimleme türlerinin farklı tekniklerde ve ortamlardaki uygulanma biçemleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde; göstergebilim kavramı alt başlıkları ile incelenmiş, özellikle görsel göstergebilim kavramı üzerinde durulmuş ve eleştirel resimleme örnekleri göstergebilimsel yaklaşımlarla incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise araştırma sürecinde elde edilen bulgulardan hareketle gerçekleştirilen uygulama çalışmaları irdelenerek sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Critical illustrations are the consequences of a quizzical outlook, and artistic applications making people inquire, which emerge as a work of protest loaded with visual images. It is of great importance that the semiotics should be used comprehensibly, simply and originally so that the messages carried by these artistic works are properly read by the target audience. Therefore, using semiology is an indispensable requirement for both designers and spectators.The first chapter of this study titled `Examination of Critical Illustration Examples from a Semiological Perspective and Applications` attempts to define the concept of illustration with its different aspects and approaches it within the historical development and scrutinizes it in terms of types and techniques in order to be able to see the content and type variety of illustration. The second chapter examines the concept of criticism and approaches the problem of critical illustration in the context of critical art. The function of opposition of criticism has been emphasized. In addition, the historical development of critical illustration in the world and in Turkey has been examined and application types of illustration types, which may be approached under critical illustration, in different techniques and environments have been addressed. The third chapter examines the concept of semiology along with its subheadings, emphasizing visual semiology in particular and viewing the critical illustration examples with semiological approaches. The fourth chapter scrutinizes and presents the application studies conducted based upon the findings obtained within the research process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Eleştirel resimleme örneklerinin göstergebilimsel açıdan incelenmesi ve uygulamalar | |
dc.title.alternative | Examination of critical illustration examples from a semiological perspective and applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Illustrative illustration | |
dc.subject.ytm | Criticism | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.identifier.yokid | 10184262 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 501670 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Sanat Dalı |