Show simple item record

dc.contributor.advisorCansun, Ayşe Çiçek
dc.contributor.authorAkdağ, Eylül Can
dc.date.accessioned2020-12-29T13:57:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:57:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436488
dc.description.abstractBu çalışma, obuada diyafram kullanımını inceleyen ve önemli eserlerde nasıl kullanıldığına ilişkin değerlendirmeler içeren bir çalışmadır. Çalışmanın amacı Türkçe temel kaynak oluşturabilmektir. Konuya ilişkin Türkçe kaynak bulunmamaktadır. Birinci bölüm çalışmanın giriş kısmına, araştırmanın amacı ve önemine, veri toplama yöntemine, araştırmanın evrenine ve örneklemine ayrılmıştır. İkinci bölümde obuanın sistemine, tarihsel gelişimine ve solo repertuarına değinilmiş, üçüncü bölümde ise diyaframın anatomik yapısı ve diyafram nefesine dair temel bilgiler verilmiştir. Dördüncü bölümde seçili solo ve orkestra eserleri üzerinde diyafram ile doğru nefes alma analizi yapılmış, belirli tekniklerde diyafram kullanımı incelenmiş ve diyafram geliştirme egzersizlerine yer verilmiştir. Sonuç olarak; Türkiye'de obua çalımında diyaframla ilgili bilgi eksikliğinin icracıların çalımında büyük sorunlar oluşturduğu düşünülerek bu çalışma hazırlanmıştır. Konuyla ilgili Türkçe kaynak bulunmamasından dolayı bu çalışma, konu hakkında yararlı bir `Türkçe temel kaynak` olarak icracılara faydalı olabilmesi ilkesi esas alınarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractThis work analyses the use of diaphragm in oboe and evaluates how it functions in some greatest music pieces. The main aim of this essay is to provide a primary source written in Turkish. No Turkish source concerning this issue can be found in the field. The first part of the work is dedicated to the introduction, the aim and importance of this research, the method for data accumulation and to the nature of this research. The second chapter deals with the basics of oboe, its evolution process in a historical scale and the repertoire for solo oboe. In the following chapter, the anatomy of the diaphragm and the fundamental information about diaphragmatic breathing are discussed. In the fourth chapter, the proper way of diaphragmatic breathing is analysed with references to the selected solo and orchestral pieces; the method of using the diaphragm is studied; and exercises that strengthen the diaphragm are included. Since the lack of information in Turkey about playing the oboe from the diaphragm is believed to cause problems, the work aims to fulfil this need. As no Turkish source regarding this issue is present, this work intends to become a useful `primary source in Turkish` and is, therefore, written to be beneficial for oboe players.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleObua çalmada diyafram kullanımı ve önemi
dc.title.alternativePlaying the oboe from the diaphragm
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentÜfleme ve Vurma Çalgılar Anasanat Dalı
dc.subject.ytmOboe
dc.subject.ytmDiaphragm
dc.subject.ytmBreath
dc.subject.ytmWind instruments
dc.identifier.yokid10196280
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520036
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess