Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnder Başarır, Fatma Eylem
dc.contributor.authorErgörün, Umut Can
dc.date.accessioned2020-12-29T13:57:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:57:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436469
dc.description.abstractMüzik performansı analizi, canlı ya da kaydedilmiş olan müziği incelemeyikonu alan disiplindir. Aynı eserin çeşitli seslendirilişlerinde `yorum` olarakifade edilen farklılıklar, sözlü açıklamaya hiç de elverişli olmayan bir dizidetayı barındırmaktadır. Bu durum, 19. yüzyıl öncesinde, `yorumun`,yeterince teorize edilememesine sebebiyet vermiştir. Ancak; 19. yüzyıldasesin kayıt altına alınabilmesiyle birlikte bu durum değişmiş, besteci veyateorisyen tarafından tasarlanmış olan müzikal etkinin, salt bir tahminedayalı olmasından öteye geçilmiş; güvenilir işitsel kayıtlar sunulması,performans analizi için bir dönüm noktası olmuştur. Böylelikle, bir müzikperformansının, bestecilerin kendi eserlerinin nasıl performe edilmesigerektiğine ilişkin notlarıyla birlikte, müzikolog ve teorisyenlerin özellikle20. Yüzyıl sonrası çalışmalarından oluşan performans analizine dair teorikkülliyat ışığında incelenmesi mümkün olmuştur.Çalışmada, Beethoven Op.30 No.2 Do Minör Piyano-Keman Sonatı birincibölümünün, performans analizleri yapılmak üzere seçilmiş üç yorumcunun,bestecinin nota üzerindeki beklentilerini ne düzeyde ve ne şekildekarşıladıkları incelenmiştir.Anahtar sözcükler : Performans, Teori, Müzik, Yorum, Analiz.
dc.description.abstractMusic performance analysis is a discipline which examines live or recordedmusic. Interpretation differences on the same work involve a series ofdetails which cannot be explained verbally . This caused interpretation tonot be theorised sufficiently before 19th century . However this situationhas changed in 19th century due to the recording of the sound. Themusical effect that designed by the composer, or theorist was no longerbased on just estimation. Presentation of reliable auditory recordings havebeen a milestone for performance analysis[2]. Thus, it was possible toexamine a musical performance in the light of the theoretical corpus of theperformance analysis of musicologists and theorists, especially the post-20th century works, with notes of how composers should perform theirown works.This study examines how interpreters meet the composer's expectationson notes/text through a section of Beethoven's Sonata for Piano and Violinop. 30 no.2, first movement.Keywords: Performance, Theory, Music, Interpretation, Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBeethoven op.30, no.2: Tarihsel ve teorik zeminde bir performans analizi örneği
dc.title.alternativeBeethoven op.30, no.2: A historical and theoretical performance analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentMüzik Teorileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBeethoven, Ludwig van
dc.subject.ytmLottery
dc.subject.ytmPiano sonata
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmViolin sonata
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid10199413
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520088
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess