dc.contributor.advisor | Emrali, Refa | |
dc.contributor.author | Demir Koyuncu, Sultan Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:56:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:56:52Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436416 | |
dc.description.abstract | `Bir Bilgi Nesnesi Olarak Sanat Pratiğinin Kültürel Okumaları` başlıklı raporda kültür kavramının sanatla olan ilişkileri incelenmiş, insanlık tarihi boyunca kültür ve sanatın nasıl şekillendiği, etkileşimli olarak iki kavramın da, günümüze gelene kadar içeriklerinin nasıl değiştiği araştırılmıştır. Kültürel okumaların, günümüz sanatı için etkin bir alan olduğu bulgulanırken, günümüzde kültürel içeriklerin sanatçılar için yaygın bir strateji olarak kullanıldığı anlaşılmıştır. Çağı anlamada, geçmişin anlatısı önemli bir okuma alanına işaret etmektedir. Kronolojik verilerle çağların gidişatını göz önünde bulundurarak, ilk bölümde toplumsal gerçekler ve bilgi örgütlenmeleri incelenmiş, sanat pratiklerinin de içinde olduğu bir derleme yapılmıştır. Bu derlemede, kültür kavramından tüm tarihsel süreçlerin analizi olarak yararlanılmıştır. Bu bölüm için kültürel okumaların sanatı anlamada yetkin bir yöntem olarak sunulması ana stratejiyi oluşturmakta, kültürün ham halinden yola çıkılarak, kavramın literatüre girmesi ve değişen toplumsal dinamiklerle yirminci yüzyıla kadar geçirdiği evrim incelenmiştir. Kültürün kavramsal içeriklerinin genişlemesinin nedenleri olarak bilgi örgütlenmeleri ve düşünce pratiklerinin gelişimi de incelenerek, sanat alanına yansımaları araştırılmıştır.İkinci bölüm günümüz sanat pratiklerinin kültürel söylemlerle nasıl şekillendiği ve sanatçıların bu söylemler çerçevesinde ne türden stratejilere yöneldiği araştırılmış, küreselleşme süreci incelenerek kültürün son hali çözümlenmeye çalışılmıştır. Küreselleşmenin kültürel açılımları olarak kültüralizm politikaları, sanatın antropolojik teorisi alınmış, bu başlıklarla birlikte günümüz sanat politikaları incelenmiştir. Bu bölümde sanatçıların ana strateji olarak kültürden nasıl beslendikleri ve çalışmalarında kültürel alanı nasıl yorumladıkları örneklerle açıklanırken, bir öneri olarak kültürel alanın nasıl aşılabileceği sanatçı çalışmaları üzerinden açıklanmıştır. Bu bölümde aynı zamanda, kültürel bir yapıda olan `kitap nesnesi` ile çalışan sanatçılarla ilgili inceleme yapılmıştır.Üçüncü bölümü oluşturan uygulamalar, kültür kavramının görünür kılındığı nesne ve bu nesnelerin deneyimlerinden oluşmaktadır. Tarihsellik taşıyan nesne ve kavramlar, kişisel kültür bağlamında yorumlanarak kültürü oluşturan düşünce pratiklerinin bir eleştirisi yapılmaktadır. Görsel ve yazılı kültürün evrensel öğeleri özelde sorgulanarak, içerikleri üzerinden hem biçimsel hem de felsefi tartışmalara girilmektedir. Kültürel bilginin meşruiyeti, uygulamalarla deneyim alanına çevrilirken, pratikler üstü bir yaklaşımla, hem biçim, hem farklı medyumlar, hem de anlatılar olarak bir fikir üretilmeye çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler Kültür, Kültürel Bilgi, Bilgi Nesnesi, Sanat Pratiği | |
dc.description.abstract | The report titled `Cultural Interpretations of Art Practice as an Object of Knowledge` investigates the relationship of the notion of culture the art and the elements that have composed culture and art in the course of the human history with focus on the changes in the contents of these two notions in interrelation with each other. The report found that cultural interpretations constitute an active domain in today's art, and that artists draw, nowadays, upon cultural interpretations as a widely-used strategy.Narrative of the past refers to a field of interpretation of importance in conceiving the present. Considering the course of overlapping historical eras in terms of chronologic data, the first section examines the social realities and knowledge organisation, which includes a compilation partly including art practices as well. This compilation draws on the notion of culture as an analysis of all of the historical processes. The main strategy of this section is that cultural interpretations constitute an effective method in understanding art, in which the evolution of the notion is examined from the raw culture to the introduction of the notion into the literature and further to the twentieth century in the light of changing social dynamics. This section further investigates the development of knowledge organisation and thought practices as causes of widening of the notional contents of culture, also looking into its reflections on the domain of art.The second section examines how today's art practices are formed through cultural rhetoric, attempting to provide an insight into the strategies artists use in the framework of such rhetoric and into the latest profile of art on the basis of an analysis of the globalisation process. The section also investigates the art policies in today's world on the basis culturalism policies as cultural initiatives triggered by globalisation and anthropological theory of art. This section further discusses, based on examples, how artists are fed from culture as a main strategy and how they interpret the cultural domain in their work and suggests, on the basis of artistic works, how we can go beyond the cultural domain. The section also deals with the artists involved with `the book as an object` as a cultural structure.The practices examined in the third section are those that are reflected in objects that throw the notion of culture into relief and the experiences of such objects, interpreting the objects and notions with historical background in the context of personal culture and criticising the thought practices which build up culture. The section questions the global elements of culture on the local scale and discusses them in terms of their contents, both in formal and philosophical perspective. While integrating the justification of the cultural knowledge into the domain of experiences through practices, the report attempts to create an idea as a form, different media and narrative in an approach that goes beyond existing practices.Key WordsCulture, Cultural Information, Object of Knowledge, Art Practice | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bir bilgi nesnesi olarak sanat pratiğinin kültürel okumaları | |
dc.title.alternative | Cultural interpretations of art practice as an object of knowledge | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Information | |
dc.identifier.yokid | 10198598 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 520073 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |