Görüntü-mekan ilişkisinde imge
dc.contributor.advisor | Emrali, Refa | |
dc.contributor.author | Budak, Zekiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:56:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:56:44Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436382 | |
dc.description.abstract | `Görüntü Mekân İlişkisinde İmge` başlıklı sanat çalışmasında, görüntülerle çevrili yaşamımızın, sanatçı dünyasında nasıl sanatsal bir forma dönüştüğü ele alınmıştır.Görüntünün gelişen teknoloji ile birlikte yeni bir görme biçimi ve yeni algı oluşturması, bu yeni görme biçimlerinin sanat tarihinde nasıl bir etki yarattığı araştırılmıştır. Özellikle 20.yüzyılda ortaya çıkan Kübizm akımının, nesneleri parçalayıp yeniden düzenleyerek birleştirmesi sanata yeni bir bakış açısı getirmiş, gerçeklik ve algı açısından da sanatta yeni bir dönem başlatmıştır. Sanatçılar artık görüneni birebir değil yeniden biçimlendirerek sanat eserlerini oluşturmuş, böylece görünen gerçeklik sanatçı açısından yeni bir gerçekliğe dönüşmüştür. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte görüntülerin değişmesi, sanat algısını da beraberinde değiştirmiştir. İlkçağlarda imgeler mağara duvarına aktarılırken teknolojiyle farklı yüzeylere(televizyon, fotoğraf, video, vb.) aktarılmaya başlanmıştır. Bu durum da algılama da yeni bir olgu gündeme getirerek, görüntü, mekân, imge ve gerçeklik arasındaki ilişkinin sorgulanmasına sebep olmuştur.Anahtar Sözcükler:Görüntü, Gerçeklik, Teknoloji, İmge, Mekân | |
dc.description.abstract | How our life, which is surrounded by sights, takes an artistic form in the world of an artist is discussed in the art study titled as `Image in the Relation between Sight and Place`. The fact that sight creates a new form of viewing and a new perception together with the developing technology, and what kind of an influence these new forms of view create on the history of art are researched. Especially the fact that the movement of Cubism, which emerged in the 20th century, recombines objects after breaking them into pieces has brought a new point of view in art, and has started a new era in art in terms of reality and perception. From then on, artists have started to form their work of art by reshaping what is seen instead of creating an exact copy, and thus, visible reality has turned into a new reality for the artist.The change of sights together with the development of technology has brought along the change of art perception, too. While images were transferred onto the walls of caves in the early ages, they have started to be transferred onto other surfaces (television, photographs, videos, etc.) thanks to technology. This has brought up a new concept in perception, and caused the relationship between sight, place, image and reality to be questioned.Keywords: Sight, Reality, Technology, Image, Place | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Görüntü-mekan ilişkisinde imge | |
dc.title.alternative | Image in the relation between si̇ght and place | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-12 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Reality | |
dc.subject.ytm | Space | |
dc.identifier.yokid | 10189730 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 504196 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |