Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Mehmet
dc.contributor.authorAydin, Saime Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T13:56:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:56:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436334
dc.description.abstractBu çalışma, Ludwig van Beethoven'ın orta dönem piyano sonatlarının birinci muvmanlarında yer alan `Gelişme` bölümlerinin tematik yapısı üzerine analitik bir incelemedir.Çalışmanın Giriş bölümünde Beethoven'ın piyano sonatlarının sınıflandırılması ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise çalışmanın yöntemi açıklanmıştır. Analiz bölümünde ise her bir muvman için `uzunluk, modalite gibi genel özelliklerin ve formal yapının belirlenmesi`, `Gelişme bölümlerinde rastlanılan malzemelerin, Sergi'deki formal öğelerle ilişkileri bakımından kökenlerinin saptanması` ve `söz konusu malzemelerin, Gelişme bölümü içindeki dağılımlarının saptanması` aşamalarından oluşan kapsamlı bir analiz gerçekleştirilmiştir.Elde edilen bulgular ışığında; muvmanların, uzunluklarına göre, `Kısa`, `Orta` ve `Uzun` olmak üzere üç grup altında kümelendiği; Gelişme bölümlerinde 9 farklı malzeme çeşidinin kullanıldığı; en sık kullanılan malzemelerin `Tema 1` malzemeleri olduğu; Gelişme bölümlerinin başlangıç ve sonlarında, `Tema 1` kullanıldığı; minör moddaki muvmanların Gelişme bölümlerinde `Tema 1` ağırlığının azalarak `Köprü` malzemesi kullanımının arttığı ve `Yeni fikir` kullanımının ortaya çıktığı; muvmanların uzunluğu arttıkça malzeme çeşitliliğinin de arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study is an analytical examination of the thematic structure of Development sections of first movements of Ludwig van Beethoven's middle period piano sonatas. In the Introduction, classification of Beethoven's piano sonatas are discussed. In the second chapter, the methodology of the study is submitted. And the Analysis chapter consists of a comprehensive analysis in three main dimensions; `determination of the formal structure and general characteristics such as length and mode for each movement`, `discovering origins of materials used in the Development sections regarding their relationships with the formal elements in the Exposition`, `determining these materials' amount of use in Development sections`. It is concluded that; movements can be grouped as `Short`, `Medium` and `Long` regarding their length; 9 different kind of materials are used in the Development sections; the most frequently used material is `Theme 1`; in the beginning and at the end of Development sections mostly `Theme 1` is used; in minor movements, less `Theme 1` material and more `Bridge` material is used and use of `New material` appears; variety of materials used increases in proportion with the lenght of sections.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBeethoven`ın orta dönem piyano sonatlarında gelişme bölümlerinin tematik analizi
dc.title.alternativeThematic analysis of development sections in Ludwig van Beethoven's middle period piano sonatas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentMüzik Teorileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBeethoven, Ludwig van
dc.subject.ytmPiano sonata
dc.subject.ytmThematic analysis
dc.identifier.yokid10198855
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520077
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess