Beethoven`ın orta dönem piyano sonatlarında gelişme bölümlerinin tematik analizi
dc.contributor.advisor | Yüksel, Mehmet | |
dc.contributor.author | Aydin, Saime Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:56:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:56:34Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436334 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Ludwig van Beethoven'ın orta dönem piyano sonatlarının birinci muvmanlarında yer alan `Gelişme` bölümlerinin tematik yapısı üzerine analitik bir incelemedir.Çalışmanın Giriş bölümünde Beethoven'ın piyano sonatlarının sınıflandırılması ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise çalışmanın yöntemi açıklanmıştır. Analiz bölümünde ise her bir muvman için `uzunluk, modalite gibi genel özelliklerin ve formal yapının belirlenmesi`, `Gelişme bölümlerinde rastlanılan malzemelerin, Sergi'deki formal öğelerle ilişkileri bakımından kökenlerinin saptanması` ve `söz konusu malzemelerin, Gelişme bölümü içindeki dağılımlarının saptanması` aşamalarından oluşan kapsamlı bir analiz gerçekleştirilmiştir.Elde edilen bulgular ışığında; muvmanların, uzunluklarına göre, `Kısa`, `Orta` ve `Uzun` olmak üzere üç grup altında kümelendiği; Gelişme bölümlerinde 9 farklı malzeme çeşidinin kullanıldığı; en sık kullanılan malzemelerin `Tema 1` malzemeleri olduğu; Gelişme bölümlerinin başlangıç ve sonlarında, `Tema 1` kullanıldığı; minör moddaki muvmanların Gelişme bölümlerinde `Tema 1` ağırlığının azalarak `Köprü` malzemesi kullanımının arttığı ve `Yeni fikir` kullanımının ortaya çıktığı; muvmanların uzunluğu arttıkça malzeme çeşitliliğinin de arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study is an analytical examination of the thematic structure of Development sections of first movements of Ludwig van Beethoven's middle period piano sonatas. In the Introduction, classification of Beethoven's piano sonatas are discussed. In the second chapter, the methodology of the study is submitted. And the Analysis chapter consists of a comprehensive analysis in three main dimensions; `determination of the formal structure and general characteristics such as length and mode for each movement`, `discovering origins of materials used in the Development sections regarding their relationships with the formal elements in the Exposition`, `determining these materials' amount of use in Development sections`. It is concluded that; movements can be grouped as `Short`, `Medium` and `Long` regarding their length; 9 different kind of materials are used in the Development sections; the most frequently used material is `Theme 1`; in the beginning and at the end of Development sections mostly `Theme 1` is used; in minor movements, less `Theme 1` material and more `Bridge` material is used and use of `New material` appears; variety of materials used increases in proportion with the lenght of sections. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Beethoven`ın orta dönem piyano sonatlarında gelişme bölümlerinin tematik analizi | |
dc.title.alternative | Thematic analysis of development sections in Ludwig van Beethoven's middle period piano sonatas | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-08 | |
dc.contributor.department | Müzik Teorileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Beethoven, Ludwig van | |
dc.subject.ytm | Piano sonata | |
dc.subject.ytm | Thematic analysis | |
dc.identifier.yokid | 10198855 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520077 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |