Günümüz sanatında otobiyografik anlatılar
dc.contributor.advisor | Kedik, Ayşe Sibel | |
dc.contributor.author | Koruç, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:56:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:56:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436325 | |
dc.description.abstract | `Günümüz Sanatında Otobiyografik Anlatılar` başlıklı raporda amaç, bireysel kimliğin oluşumunda toplumsal, kültürel, tarihsel bağlamların göz önünde bulundurularak otobiyografi ile arasındaki ilişkinin günümüz sanatında etkisini saptamak ve otobiyografiyi sadece bir yaşamın dışavurumu olarak görmeyerek, kişisel süreç dahilinde bu anlatı türünü hem kuramsal hem uygulama düzeyinde sorgulamaktır. Bu amaç doğrultusunda raporun birinci bölümünde, edebi bir tür olarak özne nesne bütünlüğüne ve gerçekliğe dayanan otobiyografinin görsel sanatlardaki karşılığı olarak otoportre çalışmalarıyla bağ kurulmuş ve türün gelişim sürecinde sanat ve gerçek ilişkisinin yanı sıra bireycilik olgusuyla ilişkisi gibi türleşmesini sağlayan gelişmelere değinilmiştir. Bu doğrultuda dönemlerin değişen gerçeklik ve benlik algısıyla otobiyografinin/otoportrenin de değişime uğradığı örneklenen eserlerle saptanmıştır. İkinci bölümde ise, otobiyografinin modern ve postmodern dönemde dönüşümü toplumsal, kültürel bağlamlar ve cinsiyete dayalı oluşumlar göz önünde bulundurularak incelenmiştir. 1960'lı yıllardan itibaren sanatta biçim yerine içeriğin benimsenmesi yoluyla bağlamın ön plana çıkmasının ifade biçimlerini etkilediği ve çalışmaların çeşitli söylem pratikleri üzerinden okunmaya başlandığı saptanmıştır. Üçüncü bölümde ise otobiyografinin günümüz sanatındaki konumu postmodernizmle birlikte söz konusu olan çok kültürlülük olgusu ve otobiyografik bağıntısallık anlayışı doğrultusunda incelenerek gerek günümüz sanatından örneklerle gerekse kişisel uygulamalarla pekiştirilmiştir. Sonuç olarak, Batıda oluşan bireycilik algısı ve Hristiyanlığın itiraf kültürünün ürünü olarak 'ben'in tekilliğini vermek zorunda olarak türleşen otobiyografik anlatıların bugün 'biz'in çoğulluğuna işaret ederek, kişisel, toplumsal, kültürel ve siyasi tarihlerin kapılarını aralayan bir anlatıya evrilmiş olduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of the report, titled `Autobiographical Narratives in Contemporary Art`, is to determine the influence of the relationship between autobiography and contemporary art while considering social, cultural and historical contexts and by not considering autobiography just as an expression of life but also evaluating this narrative both at the theoretical level and the application level . For that reason, in the first chapter of the report, a connection was made with the self-portrait works in the visual arts in acknowledgement of the autobiography which is in fact based on subject-object integrity and reality. The developments that lead to the formation of artistic and genuine relation as well as the relation with the individualism as the relation in the developmental process have been mentioned. Accordingly, the change of autobiography/self-portrait by the eras' altered perceptions of reality and selfness were determined with the exemplified works. In the second chapter, the transformation of the autobiography in the modern and postmodern period was analyzed by considering social contexts, cultural contexts and sex-based formations. It can be seen that from the 1960s onwards, the appearance and adoption of the content, instead of the adoption of form in arts, influenced the expression forms of the context. Several studies being read through various discourse practices could be determined. In the third chapter, the position of the autobiography in contemporary art was examined according to multiculturalism and the perception of autobiographical relevance in connection with postmodernism. Later, the subject was reinforced with examples of today's art and personal applications.As a result, it has been determined that the autobiographical narratives, which occured with the need of expressing the singularity of 'me', as a product of the individualism in the West and the confession culture of Christianity, later evolved into a narrative that opened many doors of personal, social, cultural and political histories by pointing to the plurality of 'us' today. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günümüz sanatında otobiyografik anlatılar | |
dc.title.alternative | Autobiographical narratives in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Contemporary art | |
dc.subject.ytm | Autobiography | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Experience | |
dc.subject.ytm | Identity construction | |
dc.identifier.yokid | 10195511 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520023 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |