Aksak tartımlar üzerine solfej metodu önerisi
dc.contributor.advisor | Erdener, Ali Turgay | |
dc.contributor.author | Duran, Onur Arinç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:56:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:56:31Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436322 | |
dc.description.abstract | Bir öğrencinin profesyonel olarak müzik hayatına atılırken alacağı ilk derslerden biri kuşkusuz solfej eğitimidir. Ülkemiz konservatuvarlarında ve müzik okullarında uygulanan solfej eğitiminin içeriğine bakıldığında ise kendi kültürümüzü temsil eden birçok unsurun yer almadığı ya da üzerine düşülmediği gözlemlenmektedir. Bu unsurların başında, ritmik özelliğimizi temsil eden aksak tartımların yokluğu gelmektedir. Aksak tartımlar üzerine bir solfej metodu oluşturulması düşüncesi, bu çalışmanın ilk hedefini oluşturmaktadır.Çalışmanın odak noktası olan diğer düşünce ise, öğrencilere Çağdaş Türk Müziği Literatürümüzü tanıtmak, bunu erken yaşta sevdirmektir. Yine verilen solfej eğitimine bakıldığında, bu konuda hiçbir yaptırım yapılmadığı; öğrencilerin neredeyse mezun olana dek Türk bestecileri ile karşılaşmayabildiği durumlar olduğu değerlendirilmiştir. Solfej eğitimi ile Türk bestecilerinin eserlerini buluşturmanın, öğrencide kulak aşinalığı kazandırabileceği; sevmesine imkan tanıyacağı düşünülmektedir.Bu çalışmanın ana hedefi, bu iki düşünceyi bir araya getirmek ve bu yolda bir solfej dağarcığı oluşturmaktır. Bu çalışma, oluşturulmak istenen bu solfej dağarcığının başlangıcı niteliğindedir. | |
dc.description.abstract | The one of the first lessons that a student will take when starting out on his/her professional music career is undoubtedly the solmization education. When we take a look at the solmization education that has been carried out at our conservatories and music schools, we can say that our culture is not well-represented. The first thing that comes to mind is there is no mention of aksak (assymetrical) rhythm, which represents our rhythmic feature. The first goal of this study is to create a solmization method for these aksak rhythms.The other focus of the study is to introduce Modern Turkish Music literature to students and also make them enjoy this type of music. When we take another look at the solmization education, we can clearly say that there is no improvement and the students cannot even encounter Turkish composers until they graduate. Furthermore, combining the solmization education with the pieces of the Turkish composers can have a good impact on the students' enthusiasm.The final aim of this study is to combine these two ideas and thus create a solmization method. This work can be seen as a stepping stone towards creating that solmization method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Aksak tartımlar üzerine solfej metodu önerisi | |
dc.title.alternative | A solmization method proposal on aksak (assymetrical) meters | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-20 | |
dc.contributor.department | Kompozisyon, Koro ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Lame measures | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Solfege | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.subject.ytm | Turkish composers | |
dc.identifier.yokid | 10204900 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514213 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |