Barok müziğinde dans formu ve Bach`ın BWV 1002 numaralı partitası
dc.contributor.advisor | Önder Başarır, Fatma Eylem | |
dc.contributor.author | Sağiroğlulari, Ahmet İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:56:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:56:17Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436256 | |
dc.description.abstract | Bach'ın solo keman için yazdığı partitaları oluşturan danslar, isimlerini her ne kadar dönemin harekete dayalı (eylemsel) danslarından almış olsalar da, Bach'ın olağandışı bestecilik stili sayesinde üstün bir teknik seviye gerektiren; son derece özgün bir forma dönüşmüş birer başyapıt niteliği taşımaktadırlar. Günümüz kemancılarının, geçmişten bugüne aktarılan performans geleneğini ve Bach'ın zihninde canlandırmış olduğu ses dünyasını anlaması -ya da en azından buna niyetlenmesi-, kuşkusuz bu yapıtlara ilişkin karakteristik özelliklerin ortaya konulmasından geçmektedir. Bu çalışma, Barok müziğinde dans formunu, bestecinin BWV 1002 numaralı Si minör Partita örneğinden hareketle incelemekte ve formun, bestecinin elinden çıkan karakteristiklerini döneme özgü kapsamıyla açıklamaktadır. Bu sayede, hem yorumculara yönelik bir rehber, hem de Türkçe literatüre eşi olmayan bir kaynak kazandırılmış olunacaktır. | |
dc.description.abstract | The dances that form the partitas which Bach has written for solo violin, although they have taken their names from the movement-based (actional) dances of the era, they carry qualities of a highly original masterpiece that require an outstanding technical level, thanks to Bach's extraordinary compositional style. For today's violinists to understand the tradition of performance that has been transmitted from past to present, and the world of sound that Bach brought to life in his own mind, -or at least intending to do so-, undoubtedly goes through putting forth the characteristics related to these works. This study examines the dance form in Baroque music based on the composer's BWV 1002 Partita in B minor and explains the characteristics of the form that the composer has put out, within the appropriate scope of his era. In this way, a guide for commentators as well as a unique resource will be brought into the Turkish literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Barok müziğinde dans formu ve Bach`ın BWV 1002 numaralı partitası | |
dc.title.alternative | Baroque dance form and Bach's BWV 1002 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-01 | |
dc.contributor.department | Yaylı Çalgılar Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Baroque | |
dc.subject.ytm | Bach, Jean Sebastien | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.identifier.yokid | 10216452 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 526059 | |
dc.description.pages | 49 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |