Show simple item record

dc.contributor.advisorKabakcı, Fatma Ceylan
dc.contributor.authorCho, Oaroom
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436072
dc.description.abstractİgor Stravinsky'nin Neoklasik dönemin kapısını açan ve önderlik eden sanatçılardan biri olduğu bilinmektedir. Barok ve Klasik dönemdeki materyalleri canlandırarak, Çağdaş döneme getirdiği bakış açısı ile 20. yy'da ismini duyurmuştur. Samuel Dushkin ile tanışması kemana olan bakış açısını değiştirmiş, bu karşılaşma Stravinsky'nin ilk ve tek olan keman konçertosunun ortaya çıkmasını sağlamıştır. Kemanı ve romantizmi hiç sevmeyen Stravinsky, konçertosunda kullandığı efektler ile kendine özgü bir tarz geliştirmiştir.Keman konçertosunda orkestranın bütününe daha çok önem verdiği için keman için kadans bestelememiştir. Stravinsky, geleneksel döneme bağlı kalmış ve bu özelliği onu dönemin diğer çağdaş bestecilerinden daha farklı kılmıştır. Bu çalışmada,Stravinsky'nin keman konçertosunda kullandığı teknikler ve kemana olan bakış açısı incelenmiş ve açıklanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractIgor Stravinsky is known as one of the artists who opened and led the Neo-Classical period. By invigorating Baroque and Classical period materials, the perspective he brought to the 20. Century made him quite famous in that time. His meeting with Samuel Dushkin changed his view on the violin, which led to the emergence of Stravinsky's first and last single violin concerto. Stravinsky, who never liked the violin and the romance before, developed an unique style with the effects he used in his concerto. He did not write a cadence for violin as he attached more importance to the entire orchestra of the violin concerto. Stravinsky adhered to the traditional period, which made him more special than other contemporary composers of the period. Stravinsky's techniques used in violin concerto and his perspective on the violin were examined and explained in detail in the following study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleIgor Stravinsky`nin re majör keman konçertosu`nun, keman çalma teknikleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeDisquisition of Igor Stravinsky's violin concerto in terms of violin playing techniques
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-04
dc.contributor.departmentYaylı Çalgılar Anasanat Dalı
dc.subject.ytmStravinski, Igor
dc.subject.ytmConcerto
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmString instruments
dc.subject.ytmComposers
dc.subject.ytmCompositions
dc.identifier.yokid10233213
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538093
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess