Igor Stravinsky`nin re majör keman konçertosu`nun, keman çalma teknikleri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kabakcı, Fatma Ceylan | |
dc.contributor.author | Cho, Oaroom | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:55:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:55:38Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436072 | |
dc.description.abstract | İgor Stravinsky'nin Neoklasik dönemin kapısını açan ve önderlik eden sanatçılardan biri olduğu bilinmektedir. Barok ve Klasik dönemdeki materyalleri canlandırarak, Çağdaş döneme getirdiği bakış açısı ile 20. yy'da ismini duyurmuştur. Samuel Dushkin ile tanışması kemana olan bakış açısını değiştirmiş, bu karşılaşma Stravinsky'nin ilk ve tek olan keman konçertosunun ortaya çıkmasını sağlamıştır. Kemanı ve romantizmi hiç sevmeyen Stravinsky, konçertosunda kullandığı efektler ile kendine özgü bir tarz geliştirmiştir.Keman konçertosunda orkestranın bütününe daha çok önem verdiği için keman için kadans bestelememiştir. Stravinsky, geleneksel döneme bağlı kalmış ve bu özelliği onu dönemin diğer çağdaş bestecilerinden daha farklı kılmıştır. Bu çalışmada,Stravinsky'nin keman konçertosunda kullandığı teknikler ve kemana olan bakış açısı incelenmiş ve açıklanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Igor Stravinsky is known as one of the artists who opened and led the Neo-Classical period. By invigorating Baroque and Classical period materials, the perspective he brought to the 20. Century made him quite famous in that time. His meeting with Samuel Dushkin changed his view on the violin, which led to the emergence of Stravinsky's first and last single violin concerto. Stravinsky, who never liked the violin and the romance before, developed an unique style with the effects he used in his concerto. He did not write a cadence for violin as he attached more importance to the entire orchestra of the violin concerto. Stravinsky adhered to the traditional period, which made him more special than other contemporary composers of the period. Stravinsky's techniques used in violin concerto and his perspective on the violin were examined and explained in detail in the following study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Igor Stravinsky`nin re majör keman konçertosu`nun, keman çalma teknikleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Disquisition of Igor Stravinsky's violin concerto in terms of violin playing techniques | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-04 | |
dc.contributor.department | Yaylı Çalgılar Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Stravinski, Igor | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | String instruments | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Compositions | |
dc.identifier.yokid | 10233213 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538093 | |
dc.description.pages | 54 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |