Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Ali Ekber
dc.contributor.authorOğuz, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:13Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435936
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının sanata yönelik ilgilerine ve Sanat Eğitimi dersi başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 29'u deney grubunda, 28'i kontrol grubunda olmak üzere toplam 57 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu katılımcıları seçkisiz atama yoluyla belirlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kapsayan karma yöntem kullanılmıştır. Sanat Eğitimi dersi kapsamında deney grubunda yaratıcı drama yöntemi, kontrol grubunda geleneksel yaklaşım kullanılmak üzere toplam 10 oturum boyunca ders işlenmiştir. Katılımcılara `Sanat Eğitimi Dersi Başarı Testi` ve `Sanata Duyulan İlgi Düzeyine İlişkin Bilgi Formu` ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki katılımcılar her hafta Sanat Eğitimi dersinden sonra derse ilişkin duygu, düşünceleri ve kazanımlarını içeren günlükler tutmuşlardır. Her iki grupta da süreç video kaydı ile kaydedilmiştir. Süreç sonunda deney grubunda yer alan 12 katılımcı ile bireysel görüşme, 6 katılımcı ile de odak grup görüşmesi yapılmıştır. `Sanata Duyulan İlgi Düzeyine İlişkin Bilgi Formu` son test puanlarının istatistiksel açıdan manidar olarak farklılaşıp farklılaşmadığı Kovaryans Analizi (ANCOVA) ile analiz edilmiştir. `Sanat Eğitimi Dersi Başarı Testi` sonuçlarının istatistiksel açıdan manidar olarak farklılaşıp farklılaşmadığı parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t-testi ve ilişkili örneklemler için t-testi ile analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ile betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yaratıcı drama yönteminin katılımcıların sanata ilgi düzeylerini ve Sanat Eğitimi dersi başarılarını arttırdığı belirlenmiştir. Sonuçlar doğrultusunda önerilere yer verilmiştir. Anahtar sözcükler: Sanata yönelik ilgi, sanat eğitimi dersi başarısı, yaratıcı drama
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the impact of the Creative Drama Method on pre-service class teachers' achievement in Art Education Course and interest towards art. Experimental design has been used with pre-test and post-test control group in the research. The working group has been composed of 57 pre-service class teachers – 29 in experimental group and 28 in control group – who study Classroom Teaching at the Department of Primary Education at the Faculty of Education, Recep Tayyip Erdoğan University at 2012-2013 Academic Year Spring Semester. The participants in the working group have been determined by random sampling. The mixed method, which includes both qualitative and quantitative methods, has beeen used for collecting, analyzing and interpreting the data. Within 10 sessions, the Creative Drama method has been used in Art Education Course attended by the experimental group and the traditional method has been used in Art Education Course attended by the control group. `Art Education Achievement Test` and `Information Form Indicating The Level of Interest Towards Art` have been applied as pre-test and post-test to the participants. Following each session, all of the participants have written diaries and expressed their feelings, thoughts and attainments about the course. The processes in both groups have been recorded with a camera, followed by individual interviews with 12 participants and focus group discussions with 6 participants. Post-test scores of the `Information Form Indicating The Level of Interest Towards Art` have been analyzed with Analysis of Covariance (ANCOVA) to find out whether there is a statistically significant difference or not. The results of `Art Education Achievement Test` have been analyzed both with The t-test for Non-parametric Samples and The t-test for Related Samples to find out whether there is a statistically significant difference or not. In the analysis of the qualificational data, content analysis and descriptive analysis have been used. The results of the research indicate that the Creative Drama Method has increased the participants' achievement in Art Education course and interest towards art. Relevant suggestions are followed by the results.Keywords: Interest towards art, achievement in art education course, creative dramaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaratıcı drama yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının sanata yönelik ilgilerine ve sanat eğitimi dersi başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of the creative drama method on pre-service class teachers' achievement in art education course and interest towards art
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10023372
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363233
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess