Show simple item record

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorBozdaş, Şükran
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:08Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:08Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435908
dc.description.abstractBu araştırma, Kırıkkale ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleklerine adanmışlık düzeyleriyle değerler eğitimi uygulama düzeyleri arasında ilişkinin olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarını teyit etmek amacıyla nitel veri toplama araçları da kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Kırıkkale ilinde ilköğretim okullarında görev yapan 406 sınıf ve branş öğretmeninden oluşmuştur. Araştırmanın amacına yönelik olarak veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ?Mesleki Adanmışlık? ve ?Değerler Eğitimi? anketleri öğretmenlere uygulanmıştır. Belirlenen bir ilköğretim okulunda 10 öğretmenle gözlem ve görüşme yapılmıştır. Gözlem formu ile elde edilen verilerin frekansları ve yüzde oranları hesaplanarak veriler yorumlanmış, sonuçlar görüşme verileriyle ve gözlem notlarıyla desteklenmiştir. Araştırmaya katılan sınıf ve branş öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Sınıf ve branş öğretmenlerinin değerler eğitimi uygulama düzeylerinin de düşük olduğu belirlenmiştir.Sınıf ve branş öğretmenlerinin mesleki adanmışlık düzeyleri ile değerler eğitimi uygulamaları arasında çok yüksek bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmenleri ile branş öğretmenlerinin mesleki adanmışlık düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Bu öğretmenlerin değerler eğitimi uygulama düzeyleri arasında da anlamlı fark bulunmuştur. Mesleki adanmışlık düzeyi yüksek öğretmenlerle, mesleki adanmışlık düzeyi düşük öğretmenlerin değerler eğitimi uygulamaları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Gözlem ve görüşme sonuçlarına göre de mesleki adanmışlık düzeyi yüksek olan sınıf ve branş öğretmenlerinin değerler eğitimine derslerinde daha çok yer verdikleri; mesleki adanmışlık düzeyi düşük sınıf ve branş öğretmenlerinin değerler eğitimine, sınıf içinde oluşan disiplin sorunlarının ardından yer verdikleri gözlenmiştir. Mesleki adanmışlık düzeyi yüksek olan sınıf ve branş öğretmenlerinin değerler eğitimini uygulamaya yönelik farklı etkinlikler uygulama eğiliminde oldukları; mesleki adanmışlık düzeyi düşük olan sınıf ve branş öğretmenlerinin değerler eğitimi uygulamalarını çeşitlendirme eğiliminde olmadıkları gözlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Değerler, Değerler Eğitimi, Mesleki Adanmışlık, Sınıf Öğretmeni, Branş Öğretmeni
dc.description.abstractThe aim of this study was to analyze the relationship between the level of teachers? commitment to teaching and the level of their practice in values education at primary schools in Kırıkkale. The relational screening method of quantitative research designs was used to determine the relationship. Qualitative data collection tools were used to confirm the results of the research.The research was conducted on 406 classroom and subject teachers at primary schools in Kırıkkale. In accordance with the purpose of the study, the questionnaires named as ?Commitment to Teaching? and ?Values Education? designed by the researcher for data collection were conducted. An observation form designed by the researcher was used to observe 10 teachers at a specific school. After observation, these teachers were interviewed. The data collected with the observation form were commented by frequency and percentages. Interview data and observation notes were used to confirm the results.The participant classroom and subject teachers were found to have the low level of commitment to teaching. Similarly, the participant classroom and subject teachers were found to have the low level of practice in values education.The relationship between the participant classroom teachers? level of commitment to teaching and level of practice in values education was found significant and very high. The relationship between the participant subject teachers? level of commitment to teaching and level of practice in values education was also found significant and very high. Significant difference was found between level of commitment to teaching of the participant classroom teachers and subject teachers. Similarly, significant difference was found between levels of practice in values education of these teachers.Significant difference was found between the practice in values education of the teachers with high level of commitment and low level of commitment to teaching. According to observation and interview results, the participant classroom and subject teachers with high level of commitment to teaching were observed applying values education in their courses more than the teachers with low level of commitment to teaching. The participant classroom and subject teachers with low level of commitment to teaching were observed applying values education only after disciplinary problems in the class. The participant classroom and subject teachers with high level of commitment to teaching were observed attempting to use various activities in relation with values education practice. The participant classroom and subject teachers with low level of commitment to teaching were observed not attempting to diversify values education practices.Key Words: Values, Values Education, Teachers' Commitment to Teaching, Classroom Teacher, Subject Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin mesleklerine adanmışlık düzeyleri ile değerler eğitimi uygulama düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the level of teachers' commitment to teaching and the level of their practice in values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmCommitment level
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid10013171
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363193
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess