Onur Türkmen`in müziğinde hat tekniğinin, orkestra şefliği açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tüzün, Burak | |
dc.contributor.author | Ünver, Şerif Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435852 | |
dc.description.abstract | Hat tekniği figüratif yazı sanatını tanımlayan terimden türemiş olup, aynı konsept dahilinde ele alınarak icra edilmesi gereken, nota yazısı olarak da aynı düşünceyle paralel olan bir müzik tekniğidir. Bu teknikle yazılmış olan eserlerin seslendirilmesinde de aynı şekilde bir çizgi oluşturulmak amaçlanarak hareket edilmeli, tüm yapı buna göre oluşturulmalıdır. Bu sayede oluşacak sentez ile müziğin idealize ettiği o yalınlığı yakalamak mümkün olacaktır. Modern tını ve ritm dokusunun meydana getirdiği matematik ile geçmişin izlerini taşıyan makamların biraraya gelmesi ile ulaşılan bu sentezde, partilerin birbiri ile uyumu hayati önem arz etmektedir. Bu sebeple bir orkestra şefine ihtiyaç duyulmaktadır. Orkestra şefi bu perspektif çerçevesinde bir yönetim gerçekleştirmelidir. Hat sembolik bir ifade tarzıdır ve orkestra şefinin de rolü yine semboliktir. Çerçeveyi oluşturabilmek için gerekli olan teknik ve hat bilgisi bu noktada büyük önem arz edeceğinden, oluşturulan bu çalışma ile Hat kavramına dair bir perspektif oluşturmaya çalışılmıştır. Bunun için öncelikle Doç. Dr. Onur Türkmen tanıtılmış, hatın kapsamı ve içeriği anlatılmış, bu sistemin kullanıldığı, uzmanlar tarafından seçilen örnek eser üzerinde çeşitli kaşılaştırmalar yapılmış ve değerlendirmeler sonucunda bir kapsama ulaşmaya çalışılmıştır.Çalışmaya Betimsel Araştırma ve Tarama Yöntemi temel oluşturmuştur. | |
dc.description.abstract | The Hat technique is derived from the term defining the art of figurative writing and is a music technique that must be performed within the same concept and parallel to the same idea as note writing. In order to create a line in the same way in music, the whole structure should be performed accordingly to this idea. With this synthesis, it will be possible to capture the simplicity that the music idealizes. The harmony between the parts is vital in this synthesis, which is achieved by the combination of mathematics which builds the modern timbre and rhythmic textures and the Maqams that carry the traces of the past.For this reason, there is a need for the conductor. The conductor should conduct according to this perspective. Hatt is a symbolic way of expression and the role of the conductor is also symbolic. Technical information and the information about Hat is important to create the frame at this point. With this work, it has been tried to create a perspective about the concept of Hat. For this purpose, firstly Assoc. Prof. Dr. Onur Türkmen was introduced, the scope and the content of the Hat were explained, various studies and comparisons were made on the sample work chosen by the authorities that the hat system was used, and according to the results, was tried to reach to create a scope. Descriptive Research and Screening Method were the basis of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Onur Türkmen`in müziğinde hat tekniğinin, orkestra şefliği açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of Onur Türkmen's hat technique of composition in the manner of orchestral conducting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-20 | |
dc.contributor.department | Kompozisyon, Koro ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Experimental art | |
dc.subject.ytm | Traditional Turkish art | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | New music | |
dc.subject.ytm | Ethnomusicology | |
dc.subject.ytm | Turkish handwriting art | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.subject.ytm | Universal music | |
dc.subject.ytm | Secular music | |
dc.identifier.yokid | 10246282 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 555383 | |
dc.description.pages | 258 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |