Vak`aya dayalı öğretim programının etkililiği
dc.contributor.advisor | Senemoğlu, Nuray | |
dc.contributor.author | Kapti, Suzan Beyza | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:40Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435736 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı vak'aya dayalı öğretim programının etkili olup olmadığını ve vak'aya dayalı öğrenmeye ilişkin öğretim elemanı ve öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma Polis Meslek Hukuku 1 dersini alan Polis Akademisi ikinci sınıf öğrencileri (deney1=33, deney2=36, kontrol=34) ile yapılmıştır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları olarak öğrencilerin hedeflerle tutarlı öğrenme düzeylerini belirlemeye yönelik olarak hazırlanan erişi testi, izleme testleri, öz ve akran değerlendirme formu kullanılmış ve verilerin analizinde Kovaryans Analizi (ANCOVA), tekrarlı ölçümler için ANOVA ve Pearson Korelasyon tekniği kullanılmıştır. Nitel veriler ise öğrencilerle ve öğretim elemanıyla yapılan görüşmelerle toplanmış ve elde edilen verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz birlikte kullanılmıştır.Araştırma kapsamında vak'aya dayalı geliştirilen öğretim programı; ünite konularının sunuş yoluyla öğretim stratejisi işe koşularak işlenilmesinden sonra vak'aların kullanılması yoluyla ders işlenişinin tasarlanmasını içeren VDÖ1 tekniği ve ünite konularının herhangi bir yöntemle işlenmeden, öğrencilerin doğrudan vak'alar üzerinden bilgiye ulaşmalarının sağlanması şeklinde ders işlenişinin tasarlanmasını içeren VDÖ2 tekniği ile iki farklı deney grubunda uygulanmıştır.Araştırma sonucunda vak'aya dayalı geliştirilen öğretim programının iki farklı teknikle işe koşulduğu her iki deney grubunda ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin öğrenme düzeyleri arasında gerek öğrencilerin toplam öğrenme düzeyleri gerekse bilgi, kavrama, analiz ve değerlendirme basamağındaki öğrenme düzeylerinde deney grupları lehine anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Ancak iki deney grubu arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir.Vak'aya dayalı öğretim programının uygulanmasına ilişkin yapılan görüşmelerde öğretim elemanı ve her iki deney grubunda yer alan öğrenciler genel olarak; vak'aya dayalı öğrenmenin (VDÖ) gerçek yaşamla ilişki kurduğu ve bu şekilde öğrencilerin ilgi ve meraklarını arttırdığı, öğrenmeyi kolaylaştırdığı, bilginin somutlaşmasını ve kalıcılığını sağladığı, öğrencinin derse katılımını arttırdığı, kuramla uygulamayı birleştirme fırsatı sunduğu, öğrencileri eksikliklerinin farkına vararak araştırmaya sevk ettiği ve onları mesleğe hazırladığını ifade etmişlerdir. Öğretim elemanı ve öğrenciler ayrıca, VDÖ'nün bilişsel becerileri, duyuşsal özellikleri ve sosyal becerileri geliştirmede olumlu katkıları olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir.Anahtar sözcükler: Vak'aya dayalı öğrenme, vak'aya dayalı öğrenme teknikleri,vak'aya dayalı öğretim programı, polis meslek hukuku | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effectiveness of case-based curriculum as well as identifying the views of instructors' and students' on case-based learning approach. Police Academy senior students who registered for the Police Vocational Law I course (experimental 1: 33, experimental 2: 36, control: 34) took part in this study. The research used both qualitative and quantitative methods. Summative test, formative tests, and self and peer evaluation forms were developed in order to specify students' achievement through curriculum objectives and used to derive quantitative data. The quantitative data was analyzed by statistical procedures such as Covariance Analysis (ANCOVA) and ANOVA for repeated measures and Pearson Correlation methods. The qualitative data was derived by instructor and student interviews and the derived data was administered by both content and descriptive analysis. A case-based curriculum was developed and implemented in two different experimental group with two different techniques as CBL1 and CBL2. In CBL1, the instructor first presented the content of the unit and then use the cases. In CBL2, the instructor directly started with the cases without presenting any content. So, in CBL2 the students were expected to gain learning objectives through the CBL cases directly. The research findings revealed that there was a statistically significant difference on students' total achievement level as well as students' learning levels on knowledge, comprehension, analysis, and evaluation between experimental and control groups in favor of both experimental groups. The quantitative results apparently showed that experimental groups performed better than control groups but no significant difference was recorded between two experimental groups. The interview data derived from both instructor and students indicate that CBL interacts with the real life and this enhances students' interests and curiosity on course subjects, facilitates learning process, concretizes knowledge consistently, increased students' involvement, provides opportunity to combine both theory and practice, lead students research by making them aware of their deficiencies, and finally prepares them for the profession. In addition, instructors and students stated that CBL was effective for improving students' cognitive skills, affective characteristics and social skills.Keywords: Case based learning, case based learning techniques, case basedcurriculum, police vocational law | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Vak`aya dayalı öğretim programının etkililiği | |
dc.title.alternative | Effectiveness of case based curriculum | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Case based learning | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10059615 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381426 | |
dc.description.pages | 203 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |