Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının çözeltiler konusunda başarısına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Ümit Işık | |
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Ayhan | |
dc.contributor.author | Koçak, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:37Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435720 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, `Çözeltiler` konusu kapsamında argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı esas alınarak tasarlanan laboratuar uygulamalarının öğretmen adaylarının başarı ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisini incelemek amaçlanmıştır.Çalışmada `eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen` kullanılmıştır. Çalışmaya 2012–2013 Güz döneminde Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Biyoloji ve Kimya Eğitimi Anabilim Dallarında eğitim gören ve `Genel/Temel Kimya` ve `Genel/Temel Kimya Laboratuarı` derslerinin her ikisine de kayıtlı olan 45 öğretmen adayı katılmıştır.Veri toplama aracı olarak; öğretmen adaylarının Çözeltiler konusundaki başarı durumlarını ölçmek amacıyla Çözeltiler Başarı Testi (ÇBT) ve ATBÖ'nün eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisini ölçmek için Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (KEDEÖ) kullanılmıştır. ÇBT ile KEDEÖ'nün ön test ve son testlerinden elde edilen verilerin analizleri, araştırma problemlerine uygun istatistiksel yöntemlerle (bağımlı ve bağımsız örneklem t-testi) IBM SPSS Statistics 21 programı kullanılarak yapılmıştır.Çalışma sonunda, her iki yönteminde öğretmen adaylarının başarı puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir artışa neden olduğu tespit edilmiştir. Ancak grupların son testleri birlikte analiz edildiğinde, son test başarı puanları arasındaki farklılık istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu bulgular ışığında ATBÖ'ye dayalı laboratuar uygulamalarının öğretmen adaylarının başarısında daha etkili olduğunu söylemek mümkündür. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin gelişiminde ise ATBÖ'ye dayalı laboratuar uygulamaları ile geleneksel uygulamaların anlamlı bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar sözcükler : Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı, çözeltiler, öğretmen adayları, eleştirel düşünme eğilimleri | |
dc.description.abstract | Within the scope of 'Solutions' as a course topic, this study aims to examine the impact of laboratory applications which are designed by adopting Argumentation-Based Science Learning (ABSL) approach on pre-service teachers' achievement and critical thinking dispositions.`Quasi experimental design with non-equivalent control group` was implemented for this study. 45 pre-service teachers who are registered for both 'General / Basic Chemistry' and 'General/Basic Chemistry Laboratory' offered 2012-2013 Academic year fall term at Divisions of Biology Education and Chemistry Education at Faculty of Education at Hacettepe University.Regarding data collection instruments, Solutions Achievement Test (SAT) in order to measure pre-service teachers' achievement and the California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTI) in order to examine the impact of ABSL approach on their critical thinking dispositions were used. Data obtained from pretest-posttest results of SAT and CCTI were analyzed by using IBM SPSS Statistics 21 that run the statistical tests appropriate for research questions (dependent and independent samples t-test).It was seen that two methods have a statistically significant increase on pre-service teachers' achievement test scores. Yet, the difference between groups in terms of their post-test achievement test scores is found not to be statistically significant. Given these findings, ABSL-based laboratory applications can be said to be more effective in pre-service teachers' achievement. It was also found that ABSL-based or traditional laboratory applications have no statistically significant impact on enhancing pre-service teachers' critical thinking dispositions.Keywords : Argumentation - based science learning approach, solutions, pre - service teachers, critical thinking dispositions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının çözeltiler konusunda başarısına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of argumentation-based science learning on pre-service teachers' achievementin solutions subject and their critical thinking dispositions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Argumentation based science learning | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Solutions | |
dc.identifier.yokid | 10048017 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 378545 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |