Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıçoban, Arif
dc.contributor.authorYağci, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:34Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435704
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin geçmiş ve mevcut mesleki gelişim deneyimlerini araştırmaktır. İngilizce öğretmenlerinin ihtiyaç alanları belirlenmiş ve sınıf içi uygulamaları gözlenmiştir. Bu çalışmanın amacı doğrultusunda çeşitli mesleki gelişim uygulamaları yapılmıştır. Yapılan mesleki gelişim etkinliklerinin öğretmenlerin sınıf uygulamalarını nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırma deseni olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı sahaya katılımcı gözlemci olarak katılmıştır. Araştırma verileri altı aşamada toplanmıştır. Katılımcılar, üç farklı devlet lisesinde çalışan altı İngilizce öğretmenidir, ve aynı zamanda mesleki gelişim uygulamalarını yapan, bir vakıf üniversitesinde görevli yedi uzman eğitimcidir. Veriler; odak görüşmeler, katılımcı gözlem ve saha notları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, ses ve video kayıtları aracılığıyla toplanmıştır. Nitel veriler taban teorisi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın güvenirlik ve geçerliğini sağlamak için veri üçlemesi, akran denetimi ve katılımcı denetimi süreçleri yürütülmüştür. Verilerden elde edilen bulgular dört kategoriye ayrılmıştır: İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişime dair geçmiş deneyimleri, İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim imkanlarına katılırken karşılaştıkları güçlükler, gelişim ihtiyaç alanları, daha iyi bir İngilizce öğretmeni olma yolunda ilerlemelerdir. Bu çalışma mesleki gelişim üzerine literatüre katkıda bulunması ve ihtiyacı nispeten karşılaması yönüyle ve uygulamacılara, uzmanlara, öğretmenlere ve akademisyenlere önerilerde bulunmasıyla önemlidir.Anahtar sözcükler: Mesleki gelişim, hizmetiçi eğitim, ihtiyaç analizi, yansıtıcı öğretim, okul-üniversite ortaklığı
dc.description.abstractThe aim of this study was to explore the past and present experiences of EFL Teachers with regard to professional development (PD). Additionally, EFL teachers' areas of needs were determined and their daily practices were observed. In line with research goals of this study, several PD sessions were offered. Finally, the study examined how the PD activities informed the teachers' classroom practices. Qualitative research methodology was used as the study design. The researcher was a participant observer at the research sites. The data for the study were collected in six phases. The participants were six EFL teachers from three different public high schools, and also there were seven EFL teachers working at a foundation university who offered the PD sessions. The data were collected through focus groups, participant observation and field notes, interviews, audio and video recordings. The qualitative data were analyzed by using grounded theory method. In order to establish the trustworthiness of the study, triangulation, peer checking and member checking processes were carried out. The findings from the analysis of the data were organized under four categories: EFL teachers' previous experiences with PD, challenges preventing EFL teachers to engage in PD opportunities, areas in need of improvement, progress toward becoming a better EFL teacher. This study was significant in meeting the need and closing the gap in the literature about PD and sharing further implications for practitioners, policy makers, teachers and university faculty.Keywords: Professional development, in-service education and training, needs analysis, reflective teaching, school-university partnershipen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTracking changes and progress in EFL teachers` classroom practices through professional development: The case of Gazi̇antep
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim aracılığıyla sınıf uygulamalarındaki değişim ve ilerlemelerinin izlenilmesi: Gaziantep ili örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10036196
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363218
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess