Reggio Emilia temelli projelerin anaokuluna giden çocukların yaratıcı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gönen, Mübeccel Sara | |
dc.contributor.author | Akar Gençer, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:33Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435700 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Reggio Emilia Yaklaşımı temelli projelerin anaokuluna giden çocukların yaratıcı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Kırklareli ilinde bulunan bir anaokulunun bir sınıfında 6 yaş, 18 çocukla gerçekleştirilen çalışmada, 3 ay boyunca çocuklarla birlikte Reggio Emilia yaklaşımı temelli projeler geliştirilmiştir. Nitel ve nicel açıdan analiz yapılan çalışmada karma model kullanılmıştır. Nicel veri analizi boyutunda Torrance Yaratıcı Düşünme Becerisi Ölçeği Şekilsel A formu kullanılmış ve öntest- sontest yapılarak çocukların yaratıcı düşünme becerileri arasındaki farklılıkları incelenmiş ve çocukların öntest- sontest sonuçları arasında sontest lehine farklılık görülmüştür. Nitel veri analizi boyutunda ise, araştırma süresince çocuklara uygulanan projelerin yaratıcı düşünme boyutları açısından (akıcılık, orjinallik, esneklik, uygunluk) analiz yapılmıştır. Reggio Emilia yaklaşımı temelli projelerin çocukların ilgi ve merakından ortaya çıkmış olmasıyla ve mevcut sınıf kültüründen ortaya çıkmasıyla yaratıcılık boyutları açısından da çocukların yaratıcılıklarına etki ettiği söylenilebilir.Anahtar sözcükler: Reggio Emilia yaklaşımı, Proje, Yaratıcılık, | |
dc.description.abstract | The objective of the study is to investigate the impact of the projects based on Reggio Emilia Approach, on the creative thinking skills of preschool children. The study is carried out with eighteen 6 years old children in a class of a preschool in the province of Kırklareli, and entailed the development of projects based on Reggio Emilia approach with the children, for a period of 3 months. The study employs a mixed model. Quantitative data analysis makes use of Torrance Creative Thinking Skill Scale Formal Form A, in order to analyze the differences between the creative thinking skills of children, compared on the basis of pretest and posttest results. The results achieved by the children in pretest and posttest indicate positive gains in the posttest. In terms of qualitative data analysis, the children were analyzed with reference to the creative thinking aspects (rationality, originality, flexibility, applicability) of the projects applied. As the projects based on Reggio Emilia approach arose out of the interests and curiosity of the children, and had their roots in the existing class culture, it is possible to conclude that they have an impact on the creativity of the children with reference to the aspects of creative thinking.Keywords: Reggio Emilia approach, project, creativity | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Reggio Emilia temelli projelerin anaokuluna giden çocukların yaratıcı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the impact of projects based on Reggio Emilia approach on the creative thinking skills of preschool children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Creative thinking | |
dc.subject.ytm | Education projects | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Reggio Emilia Approach | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.identifier.yokid | 10041440 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363221 | |
dc.description.pages | 230 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |