Show simple item record

dc.contributor.advisorGelbal, Selahattin
dc.contributor.authorÖzdemir, Atilla
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:33Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:33Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435696
dc.description.abstractBu araştırmada; 2013 yılında YGS'ye giren öğrencilerin bu sınavdaki alt testlerle ilgili 7-12 sınıf yıl sonu başarı puanlarının YGS alt testi ham puanlarını yordama gücüne bakılmıştır.Bu çalışmanın evrenini, 2013 yılında Ankara ilinde YGS'ye giren öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Ankara ilinde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında YGS'ye giren 533 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada aynı öğrenciye ait ilköğretim ve ortaöğretim yıl sonu başarı puanlarının yükseköğretime geçiş sınavındaki alt testleri yordama gücüne bakılmıştır.Araştırma sorularını yanıtlamak üzere çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Çoklu regresyon analizi, yordayıcı değişkenler tarafından bağımlı değişkende açıklanan toplam varyansın yorumlanmasına, açıklanan varyansın istatistiksel olarak anlamlılığına ve yordayıcı değişkenlerle bağımlı değişken arasındaki ilişkinin yönüne ilişkin yorum yapma olanağı verir. Çoklu regresyon analizinde yaygın olarak kullanılan üç yöntem standart, adımsal ve hiyerarşik yaklaşımlardır. Bu çalışmada adımsal çoklu regresyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, YGS Türkçe alt testini en iyi yordayan değişkenlerin 11. sınıf dil ve anlatım, 8. sınıf Türkçe, 12. sınıf dil ve anlatım, 7. sınıf Türkçe ve 12. sınıf edebiyat yıl sonu başarı puanları olduğu ve bu değişkenlerin YGS Türkçe alt testindeki başarının %58'ini açıkladığı görülmektedir.YGS Matematik alt testini en iyi yordayan değişkenlerin 12. sınıf matematik, 8. sınıf matematik, 12. sınıf geometri, 10. sınıf matematik ve 7. sınıf matematik yıl sonu başarı puanları olduğu ve bu değişkenlerin YGS matematik alt testindeki başarının %71'ini açıkladığı görülmektedir.YGS Fen bilimleri alt testini en iyi yordayan değişkenlerin 12. sınıf seçmeli kimya, 11. sınıf seçmeli kimya, 12. sınıf seçmeli biyoloji ve 11. sınıf seçmeli fizik yıl sonu başarı puanları olduğu ve bu değişkenlerin YGS Fen bilimleri alt testindeki başarının %50'sını açıkladığı görülmektedir. YGS Sosyal bilimler alt testini en iyi yordayan değişkenlerin 12. sınıf seçmeli coğrafya, 11. sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük ve 10. sınıf coğrafya yıl sonu başarı puanları olduğu ve bu değişkenlerin YGS Sosyal Bilimler alt testindeki başarının %50'sini açıkladığı görülmektedir.Anahtar sözcükler: Çoklu regresyon analizi, Yükseköğretime Geçiş Sınavı, İlköğretim Başarı Puanı, Ortaöğretim Başarı Puanı
dc.description.abstractIn this research, prediction power of students 7th to 12th grade scores on 2013 Higher Education Exam was investigated.The population of this study consisted of students in Ankara city, who took an Higher Education Exam in 2013. The sample of the study consisted of 533 students who took an Higher Education Exam in 2012-2013 of the academic year. In this research, it was examined how well the the achivement scores from middle school to high school of same students predicts the subtests in higher education exam. In this research multiple regression analysis has been used. Multiple regression analysis gives the opportunity to comment by the predictor variables of the dependent variable in the total variance and statistical significance of the explained variance and also relationship and the direction between the predictor variables and the dependent variable. There are three methods commonly used for multiple regression analysis, those are standard, stepwise and hierarchical approach. In this study, the methods of stepwise multiple regression has been used.According to based on the findings of the study, the best predictiors which predicts Turkish subtest in higher Education Exam were year and achievement scores of 11th grade language and expression, 8th grade Turkish, 12th grade language and expression, 7th grade Turkish and 12th grade literatüre.These variables explained %58 of Turkish subtest in Higher Education Exam.The best predictiors which predicts Matmematics subtest in higher Education were year and achievement scores of 12th grade mathematics, 8th grade mathematics, 12th grade geometry, 10th grade mathematics and 7th grade mathematics. These variables explained %71 of Mathematics subtest in Higher Education Exam.The best predictiors which predicts Science subtest in higher Education were year and achievement scores of 12th grade selective chemistry, 11th grade selective chemistry, 12th grade selective biology and 10th grade selective physics . These variables explained %50 of Science subtest in Higher Education Exam.The best predictiors which predicts Science subtest in higher Education were year and achievement scores of 12th grade selective geography, 11th grade Atatürk's principles and revolutions history and 10th grade geography. These variables explained %50 of Social Science subtest in Higher Education Exam.Keywords: Multiple regression analysis, higher education exam, high school grade point average, middle school grade point average.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü
dc.title.alternativePrediction power of middle school and high school grades on higher education exam
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSuccess level
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10044038
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363201
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess