dc.contributor.advisor | Sarıçoban, Arif | |
dc.contributor.author | Karapinar, Asiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435646 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; a) İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin genel olarak kullandıkları okuma stratejileri b) İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin okuma öncesi, okuma sırasında ve okuma sonrasında kullandıklarını ifade ettikleri okuma stratejileri c) İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin Erhman & Oxford (1990)' un önerdiği strateji sınıflandırma sistemine göre hangi stratjileri daha çok tercih ettiğini ve d) başarılı ve daha az başarılı öğrencilerin okuma stratejilerini kullanımı açısından aralarındaki farkları irdelemektedir.Çalışma, bir devlet üniversitesinin İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıf öğrencilerine (121 öğrenci) 2012-2013 bahar yarıyılında yapılmıştır. İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin kullandıkları okuma stratejilerini bulmak için, önceki çalışmalar üzerinde detaylı bir araştırma yapılmış ve alandaki uzman görüşleriyle hazırlanan 84 maddelik bir okuma stratejileri anketi uygulanmıştır. Anket için, katılımcıların genel okuma stratejilerini belirlemek amacıyla özellikle tasarlanan farklı çalışmalar kullanılmıştır (Kantarcı, 2006; Li & Wang, 2010; Mokhtari & Sheorey, 2002; Uzunçakmak, 2005; Yiğiter, Sariçoban & Gürses, 2005; Zhang & Wu, 2009). Anket üzerinde iki sınıflandırma sistemi uygulamıştır; a) Okuma Öncesi, Okuma Sırası ve Okuma Sonrası Stratejileri b) Erhman & Oxford'un yabancı dil stratejileri sınıflandırması (Hafıza Stratejileri, Kavramsal Stratejiler, Telafi Stratejileri, Üstbiliş Stratejileri, Duygusal Stratejiler, Sosyal Stratejiler).Uygulama aşamasıdan sonra, anketten toplanan veriler SPSS 17 programı kullanılarak girilmiş ve analiz edilmiştir. Daha önce bahsedilmiş olan iki sınıflandırma sistemi analiz aşamasında kullanılmıştır. Başarılı ve daha az başarılı öğrenciler arasındaki farkları bulmak amacıyla, öğrencilerin `İleri Okuma II` dersi yarıyıl sonu notları kullanılmıştır.Veriler analiz edildikten sonra, katılımcıların anketteki 84 okuma stratejisinden 16'sını yüksek sıklıkla kullandığı görülmüştür. En çok kullanılan stratejiler gösteriyor ki katılımcılar çoğunlukla metni genel olarak anlamalarını sağlayacak olan stratejileri kullanmaktadırlar. En çok kullanılan stratejiler hem yukarıdan aşağı (top-down) hem aşağıdan yukarı (buttom-up) özellikler göstermektedir; bu nedenle, bu çalışma etkileşimli (interactive) okuma modelini desteklemektedir. Birinci sınıflandırmanın (okuma öncesi, okuma sırası ve okuma sonrası stratejileri) sonuçlarına gelindiğinde, İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin çoğunlukla okuma sırası stratejilerini kullandıkları bulunmuştur. Çalışma sonuçları, katılımcıların ayrı ayrı bilgi parçalarını incelemek yerine metnin anlamını oluşturmaya yönelik stratejileri daha çok kullandığını gösteriyor. İkinci sınıflandırma sisteminde (Erhman & Oxford) ise katılımcıların kullandığı stratejilerin sırasının Üstbiliş, Kavramsal, Telafi, Hafıza, Sosyal ve Duygusal Stratejiler olduğu görülmüştür.Başarılı ve daha az başarılı öğrenciler arasındaki farklar incelendiğinde, başarılı öğrencilerin metni kıyaslamalı bir şekilde incelemediği ve çevrelerinden daha az yardım aldıkları görülmüştür, ki bu da başarılı öğrencilerin daha az başarılı olan öğrencilerden daha akıcı bir şekilde okudukları ve daha fazla kendi kendilerine yettiklerini akla getirmektedir. Bu nedenle, öğretmenlere okuma stratejilerini öğretirken öğrenci özerkliğini teşvik etmeleri tavsiye edilmektedir.Anahtar sözcükler: Okuma, yukarıdan aşağı (top-down) okuma, aşağıdan yukarıya (bottom-up) okuma, okuma stratejisi, kavramsal stratejiler, üstbiliş stratejileri, hafıza stratejileri, telafi stratejileri, duygusal stratejiler, sosyal stratejiler. | |
dc.description.abstract | This study scrutinizes (a) the reading strategies ELT freshman students report to use in general (b) the kind of reading strategies ELT freshman students report to adopt while they are dealing with reading passages in terms of pre-reading, during-reading and post-reading strategies (c) the reading strategies mostly favored by ELT freshman students in terms of the categories suggested by Erhman & Oxford (1990) (Memory, Cognitive, Compensation, Metacognitive, Affective and Social Strategies) and (d) the differences between successful and less successful readers in terms of reading strategy use.The study was conducted on 121 ELT freshman students at a public university during 2012-2013 spring semester. In order to find out the reading strategies of ELT freshman students, a 84-item reading strategy questionnaire which was formed after a detailed research on previous studies and taking experts' opinions in the related field was applied. For the questionnaire, different instruments that were specially designed to determine the general reading strategies of foreign language learners were adopted (Kantarcı, 2006; Li & Wang, 2010; Mokhtari & Sheorey, 2002; Uzunçakmak, 2005; Yiğiter, Sariçoban & Gürses, 2005; Zhang & Wu, 2009). Two categorization systems were applied to the questionnaire; a) pre, during, post- reading strategies b) Erhman & Oxford's categorization of language strategies (Memory Strategies, Cognitive Strategies, Compensation Strategies, Metacognitive Strategies, Affective Strategies, Social Strategies).After the application process, the data gathered from the questionnaire were entered and analysed through SPSS 17. The previously mentioned two categorizations were adopted in the analysis phase. In order to find out the differences between successful and less successful students in terms of strategy use, the end of term grades of the students who were taking `Advanced Reading II` course were used. Upon the completion of data analysis, it was found out that ELT freshman students use 16 reading strategies out of 84 with high frequency. Strategies adopted most show that participants mostly use strategies to enable them to comrehend the text in general. The most used strategies show both top-dowm and buttom-up characteristics; therefore, interactive reading model is supported through the study. As for the results of first categorization (pre, during, post- reading strategies), mostly during reading strategies were found to be adopted by ELT freshman students. The results of the study show that strategies used to form the meaning of the text rather than studying separate pieces of information are spotted to be frequently employed by the participants. In terms of second categorization (Erhman &Oxford), the frequency order of the reading strategies employed by the participants is; metacognitive, cognitive, compensation, memory, social and affective strategies. When the differences among successful students are examined, the successful students tend not to analyse the text contrastively and get less help from their environment, which suggests successful students read more fluently and are more self-sufficient than less-successful ones. Thus, teachers are suggested to encourage learner autonomy while teaching reading strategies.Keywords: Reading, top-down reading, buttom-up reading, reading strategy, cognitive strategy, metacognitive strategy, memory strategies, compensation strategies, affective strategies, social strategies | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The relationship between reading strategies of English language teaching freshman students and their achievement | |
dc.title.alternative | İngiliz dili eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin okuma stratejileri ile başarıları arasındaki ilişki | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pre-reading | |
dc.subject.ytm | Metacognitive reading strategies | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading strategies | |
dc.identifier.yokid | 10049530 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383785 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |