Hat sanatının seramik form ve yüzeylerdeki çağdaş yorumu ve kişisel uygulamalar
dc.contributor.advisor | Özçelik, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Bursa, Ülkü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:23Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435637 | |
dc.description.abstract | İslam coğrafyasında kullanılan Arap alfabesi, özellikle Kur'an yazısı olduğu için saygı görmüştür. Resmin de yasak olduğu bu coğrafyada, güzellik ve estetik arayışı kendisini yazıda göstermiştir. Zaman içerisinde, özellikle de Osmanlı döneminde Hat Sanatı doruk noktasına ulaşmıştır. Hat Sanatı, plastik sanatların bir elemanı olarak karşımıza çıkar. Tüm plastik sanatlarda aranılan ritim, denge, ahenk, boşluk-doluluk gibi unsurları bünyesinde barındırırken, kendi özünde ölçülü ve disiplinli bir yapıya sahiptir.Modern sanatın non-figüratif arayışlarına da cevap verebilen, yatay-dikey-diyagonal düzlemde, son derece estetik ve sürekli hareketlerle devam eden Hat Sanatı, bu çalışmada, kişisel uygulamalarla seramik malzemeyle bütünleştirilmiştir. İlk bölümde yazının doğuşu ve yazı çeşitlerinden bahsedilmekte, ikinci bölümde Hat Sanatı tanıtılmakta, devamında ise seramikle ilişkisi konu edilmekte, son bölümde ise kişisel uygulamalar bulunmaktadır. | |
dc.description.abstract | The Arabic alphabet used in Islamic geography is especially respected for being the writing style of the Qur'an. In this geography where the painting is prohibited, the search for beauty and aesthetics is found in the writing. As time passed, especially in the Ottoman period, the art of calligraphy reached its peak point. Calligraphy is a member of plastic arts. While it includes elements such as rhythm, balance, harmony, space, and fullness required in all plastic arts, it also has a meticulous and disciplined structure.The art of calligraphy, which continues in the horizontal-vertical-diagonal plane, is able to respond to the non-figurative quests of modern art. In this study, the individual applications of calligraphy are integrated with the ceramic material. In the first part, the emergence of writing and writing types are mentioned. In the second part, the art of calligraphy is introduced and in the following part the relation of calligraphy with the ceramic is discussed and in the last section personal applications are presented. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Hat sanatının seramik form ve yüzeylerdeki çağdaş yorumu ve kişisel uygulamalar | |
dc.title.alternative | A contemporary interpretation of calligraphy in ceramic forms and surfaces and personal applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-08 | |
dc.contributor.department | Seramik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10269255 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 565880 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |