Show simple item record

dc.contributor.advisorBaskan, Gülsün
dc.contributor.authorAlgin, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:19Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435608
dc.description.abstractBu çalışmada, Ankara ilinde bulunan üç devlet üniversitesinin Fen-Edebiyat, Eğitim ve Mühendislik fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının, sessizliğin nedenleri ve olası sonuçlarına yönelik düşünceleri ele alınmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının sessizlik algıları cinsiyet, unvan, idari görev, fakülte ve görev süresi değişkenlerine göre incelenmiştir.Araştırmaya, tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 349 kişi katılmıştır. Çalışmada, Çakıcı (2007) tarafından geliştirilmiş `Örgütsel Sessizlik Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistikler, T-Testi ve Anova yapılmıştır. SPSS 17 paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının genellikle sessiz kaldıklarını ancak konu ve kişi sınırlaması yaparak konuşmayı tercih ettikleri tespit edilmiştir. Araştırmada; çalışmaya katılan öğretim elemanlarının sessizliğin nedenleri ve olası sonuçlarına yönelik algılarında cinsiyet, unvan, idari görev, çalışma süresi ve fakülte değişkenlerine yönelik istatistiki anlamda farklılıklar bulunmuştur.Anahtar sözcükler: Örgütsel Sessizlik, Sessizlik, Üniversitelerde Sessizlik
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the perception of organizational silence of the lecturers in the faculty of education, faculty of engineering and faculty of science and literature of the three state universities in Ankara. The perception of the organizational silence of the faculty members were examined according to the gender, academic title, administrative duty, faculty and the tenure of office.Three hundred and forty-nine faculty members chosen by the stratified sampling method participated in the study. The data were collected through `Organizational Silence Scale` that was developed by Çakıcı (2007) and were analyzed by using SPSS 17 packaged software.According to the results of the study; it is identified that faculty members usually remain silent or speak up by person or subject. In the study, causes and the results of faculty members' silence were found to change according to gender, academic title, administrative duty, faculty and the tenure of office in the organization.Keywords: Organizational Silence, Silence, Silence in Universitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversitelerde örgütsel sessizlik
dc.title.alternativeOrganisational silence in universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmOrganizational silence
dc.subject.ytmInstructors
dc.identifier.yokid10057288
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381432
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess