dc.contributor.advisor | Erçetin, Şefika Şule | |
dc.contributor.author | Gök, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:15Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435588 | |
dc.description.abstract | Global ve lokal kavramlarının bir araya getirilmesinden oluşan glokal (küre-yerel) kavramı, `küresel düşün, yerel hareket et` söylemiyle tanımlanabilecek bir ifadedir. Küresel standartları uygulamanın etkili bir yöntemi olarak da kabul edilen yaklaşımın temellinde, küresel değerlerle yerel beklentiler arasında bir denge sağlanması bulunmaktadır. Aynı anda hem küresel hem yerel bir denge oluşturmada örgüt liderlerine önemli görevler düşmektedir. Bu nedenle, 21. yy. örgüt yönetiminde glokal liderlik niteliklerinin ön plana çıktığı söylenebilir.Çağdaş gelişmeleri yakından takip edip uygulaması ve bu yönde bir kurumsal kimlik oluşturması beklenen kurumlar da eğitim kurumlarıdır. Eğitim kurumlarında glokal anlayışın benimsenmesiyle, küresel uygulamalar, eğitim programları ve diğer eğitsel faaliyetler, yerel özellikler göz önünde bulundurularak düzenlenecek ve böylelikle küresel hedeflere uyum içerisinde ulaşılmasına imkan sağlanacaktır. Glokal yaklaşım, eğitim kurumlarında hem toplumsal hem de örgütsel gelişim için önemli bir adım olarak kabul edilebilir. Bu nedenle, eğitim liderlerinin, glokal liderlik ile ilgili görüşleri büyük önem taşımaktadır. Üniversiteler ise, bu yaklaşımın benimsenebileceği ve uygulanabileceği eğitim kurumları arasındadır. Bu nedenle, araştırma, üniversite yöneticilerinin glokal liderlik ve uygulamalarına ilişkin görüşleri üzerine yürütülmüştür. Araştırmada, bu görüşlerin neler olduğunu belirlemek için, bir kamu kurumunda yöneticilerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerin ardından, kodlama ve kategorilerin belirlenmesiyle içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, üniversite yöneticilerinin, glokal (küre-yerel) liderliğe ilişkin kavramsal bilgilerinin henüz yeterince ve istenilen düzeyde olmadığı,ama küresel ve yerel öğeleri uygulamalarında bir araya getirmeye çalıştıkları sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler:Küresel, yerel, glokal liderlik,üniversite yöneticisi | |
dc.description.abstract | The concept of glocal, formed by the combination of `global` and `local` concepts, is an expression which can be defined by the statement of `think global, act local.` Balancing global values with local expectations is on the basis of this approach which is accepted as the most effective method of implementing global standards. Organization leaders play essential roles in forming a global and local balance at once. Hence, it can be stated that glocal leadership qualities come into prominence for organizational management in the 21st century.Educational institutions are organizations which are expected to follow the contemporary developments and implement them and to form a corporate identity. By adopting glocalization in education, global applications, education programs and other educational activities are designed by taking into consideration the local properties; thus, global objectives can be accomplished in harmony. Glocalization can be regarded as an important step for social and organizational development. Hence, glocal leadership traits of educational leaders are of great significance. Universities are educational institutions in which this approach can be adopted and implemented as it is expected; and therefore, the research has been carried out on the opinions of university administrators' on glocal leadership and its implementations. To conduct the research, interviews were carried out with the administrators at a public institution. After these interviews, content analysis was applied by coding and categorizing the data. In consideration of the findings, it has been concluded that university administrators' conceptual understanding of glocal leadership has not been adequate and up to the desired level; however, administrators tend to balance global and local issues in their applications.Key Words : Global, local, glocal leadership, university administrators | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite yöneticilerinin glokal liderlik ve uygulamalarına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of university administrators on glocal leadership and its implementations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Glocal leadership | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | University management | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 10054211 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381431 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |