Plastik sanatlarda pulun evsizlik olgusu
dc.contributor.advisor | Boerescu, Zuhal | |
dc.contributor.author | Kuruçay, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-12-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435561 | |
dc.description.abstract | Pullar üretildikleri ülkelerin bir sembolü olduğu gibi o ülkenin sanat anlayışını, sosyal yaşamını yansıtma ve geçmişini geleceğe taşıma rolü üstlenen küçük tasarım ürünleridir. Pul ve evsizlik kavramları arasında kimlik-kimliksizlik bağlamında bir karşılaştırma yapacak olursak, pulun bir kimliğe sahip olduğunu görürüz. Pulun yapıldığı dönem, yer, kültür, zaman bellidir ve bir yere 'aittir'. Evsizlik ise bir kimliğe ve aidiyete sahip olunmama halidir. Her ikisinin ortak noktaları evrensel bir anlama sahip olmalarıdır.Bu çalışmada evsizlik ve kimliksizlik gibi yoksunluk olgularına pul kimliği ile bir 'çatı' kazandırma hedefi güdülmüştür. Pul tek başına bir kimlik barındırır. Bu çalışmada pul plastik açıdan ele alınarak, evsizlik ve kimliksiz birey üzerinden varlık sorunu tartışılmıştır. Aynı zamanda bu çalışmada yer alan bireylerin varlığı, kazandıkları sanatsal kimliklerle ispatlanmış olacaktır. | |
dc.description.abstract | Stamps as a symbol of the countries where they are produced, are small design products that play the role of reflecting the artistic understanding, social life of that country and carrying the past to the future. If we make a comparison between the concepts of stamp and homelessness in terms of identity and lack of identity, we see that the stamp has an identity. The time, place, culture, and time of the stamp was determined and 'belongs to a place. Homelessness is the lack of identity and belonging. What they both have in common is that they have a universal meaning. In this study, the aim of providing a 'roof ile with stamp identity will be aimed for many deprivation cases such as homelessness-deprivation-identitylessness. The time, place, culture and time of the stamp is certain and it belongs to a location. In this study, the issue of being is discussed through homelessness and identityyless individuals by examining stamps in terms of plastic. At the same time, the existence of the individuals involved in this study will be proved by their artistic identities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Plastik sanatlarda pulun evsizlik olgusu | |
dc.title.alternative | The use of stamps in plastic arts for emphasizing homelessness | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-24 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Plastic arts | |
dc.subject.ytm | Stamp | |
dc.subject.ytm | Social life | |
dc.subject.ytm | Homelessness | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 10266951 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564471 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |