Kentsel mekanda ayrışmanın gündelik hayata ve kişisel sanat pratiğine etkisi
dc.contributor.advisor | Canduran, Kaan | |
dc.contributor.author | Havasi, Esma Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435523 | |
dc.description.abstract | Günümüzde dünya nüfusunun yarısından fazlasının yaşadığı kentler, kurulduklarından beri yönetilir, mekânsal olarak ayrıştırılır ve güçlüler tarafından işgal edilir. Modernizm ile birlikte katmerlenen bu süreç, günümüzde bizzat kentsel mekânın metalaşması, kolayca ve kerelerce el değiştirebilmesi ile kentin yönetimsel boyutunun karmaşıklaşmasına yol açmıştır. Böylece kentte yaşayanlar için önceleri yönetimlerce sosyo-ekonomik kurallar doğrultusunda mahalleler, sokaklar ve alanlar aracılığıyla yaşanan mekânsal ayrışma, Postmodern süreçte doğanın, kentsel belleğin, kamusal alanların tahribatıyla kent insanının artık kendini tecrit etmeyi yeğlemesine doğru evrilmiştir. Çünkü bu ucu bucağı belirsiz tahribat, bireylerin alanlarını hiç ummadıkları şekilde daraltmış, onları yalnızlaştırarak yaşadıkları hayata yabancılaştırmış ve gündelik hayatlarını doğrudan etkilemiştir. Bu sebeple `gündelik hayat ve eleştirisi` 19.yy'dan beri sanatın ve felsefenin önem verdiği konular arasında yer alırken, kentin gündelik hayatına dair sıradan kişisel tespitlerin önemi gün geçtikçe açığa çıkmaktadır. Tüm sanat alanları bu tespitlerin vurgulanmasında önemli bir ifade biçimi olarak rol oynamaktadır.Anahtar Sözcükler Kent, Mekân, Ayrışma, Yabancılaşma, Gündelik Hayat, Sanat | |
dc.description.abstract | Cities, where more than half of the world's populations live, have been governed, spatially decomposed and occupied by the powerful since they were founded. This process, which became more layered with Modernism, has led to the complexification of the administrative dimension of the cities with the commodification of urban space itself and its ability to change hands easily for multiple times. Thus, at first, the spatial decomposition which is experienced through neighborhoods, streets and areas in line with the socio-economic rules by the governors for the ones who live in cities, evolved towards the will of self-isolation of the people living in cities with the destruction of the urban memory and nature during the postmodern period. Because, this indeterminate destruction has narrowed the spaces of individuals, alienated them from the life they live by isolating them and directly affected their daily lives. Therefore, while `daily life and its criticism` has been among the subjects that art and philosophy have been giving importance to since 19th century, the importance of ordinary personal determinations about the daily life of the city has become clear day by day. Art, with all its branches, plays an important role in emphasizing these findings.Key Words City, Space, Decomposition, Alienation, Daily Life, Art | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Kentsel mekanda ayrışmanın gündelik hayata ve kişisel sanat pratiğine etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of decomposition in urban space on daily life and personal art practice | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-10 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10270889 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 566884 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |