Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirezen, Mehmet
dc.contributor.authorKüçükoğlu, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:54Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435455
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de sunulan ELT doktora programlarını amaçlanan hedefler doğrultusunda öğrenci ve mezun görüşleri alınarak değerlendirmektir. Bu programlar değerlendirirken, program eğitimi sürecine dâhil olan tüm bileşenler de göz önüne alınarak irdelenmiştir. Bu bileşenler arasında bulunan dilbilim, metodoloji, eğitim bilimleri ve edebiyat ve kültür de değerlendirmiştir. Çalışmanın sonunda elde edilmesi amaçlanmış bir diğer konu ise, bu verilerin ışığında bu programlara katkı sağlamak, yeni program önerilerde bulunmak ve Türkiye'de sunulan ELT doktora bölümleri için bir program önermektir. Bu öneriler doğrultusunda programa katkı sağlayacağı düşünülen dersler ve alan bağlamında, değişen dünyanın beklentilerini karşılamakta yetersiz olduğu düşünülen derslerin de programdan çıkarılması öneriler arasında yer almaktadır. Türkiye'deki doktora programların değerlendirmesi amacıyla alan taraması yapılmış ve bu doğrultuda ihtiyacı karşılamak üzere araştırma soruları oluşturulmuştur. Aynı alanda yapılan ve ELT yüksek lisans programlarının değerlendirilmesinde kullanılan veri toplama aracı bu çalışmanın amacına uygun olarak adapte edilmiş ve uygulanmıştır. Veri toplama sürecinin ardından toplanan veriler amaca uygun olan farklı istatiksel analizler kullanarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sürecinde programın hedefleri ve çıktılarının öğrenci ve mezunlardan alınan veriler ışığında ele alınmış ve bu doğrultuda yorumlanmıştır. Çalışmada ayrıca, çalışmanın uygulandığı dönemde yürütülen tüm ELTdoktora programları değerlendirilmiş ve sonuçlar her bir üniversite ve her bir bileşen bağlamında ele alınmıştır. Çalışmada veri toplanan üniversiteler: Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Atatürk Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi. Boğaziçi Üniversitesi, Çanakkale Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi'dir. Çalışmanın sonunda elde edilen veriler ışığında, ders önerilerinde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis current study aims to evaluate the PhD ELT programs in Turkey in terms of program descriptions, program content, and atmosphere in the department, as well as departmental support and program resources. The study seeks to further explore course components such as research component, linguistics component, educational sciences component, methodology component, and literature and culture courses component. The participants of the study were students enrolled in PhD ELT programs and graduates who had already graduated from those programs. The final aim of the study was to suggest a syllabus for these programs depending on the findings. The study was conducted to shed light on these programs. The study also serves as a needs analysis which was a very important point for the betterment of every ongoing program. An extensive literature review was conducted in order to give a clear picture of the current status of English and the importance of program evaluation in the educational field of study. As data collection instrument, a questionnaire was used in order to get a thorough picture of the current status of these programs. The collected data were analyzed in order to make a general evaluation of PhD ELT programs. Then, the data were exposed to further statistical analysis in order to investigate the influence of every component and aspect listed above in the evaluation of PhD ELT programs on the part of participants. Finally, the last part of the study focused on the evaluation of PhD ELT programs of participating universities. These universities were Hacettepe University, Istanbul University, Boğaziçi University, Ankara University, Gazi University, Çanakkale University, Hacettepe University, Yeditepe University, Çukurova University, Anadolu University, Atatürk University, and Dokuz Eylül University. Based on the analysis of the responses given by the participants, a suggested program for the PhD ELT programs was formed in the last part of the dissertation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn evaluation of phd ELT programs in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'deki İngilizce öğretmenliği doktora programlarının değerlendirilmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmDoctorate thesises
dc.subject.ytmPostgraduation programs
dc.subject.ytmPostgraduation study
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid10083981
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394837
dc.description.pages298
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess