Show simple item record

dc.contributor.advisorTuranlı, Necla
dc.contributor.authorÖcal, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:48Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:48Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435419
dc.description.abstractBilim ve teknoloji gelişirken, belirtisiz (fuzzy, bulanık) mantık yaklaşımının da kullanıldığı alanlar genişlemektedir. Belirtisiz Küme kavramı 1965 yılında Zadeh tarafından tanımlanmıştır. Bilim ve teknolojide birçok farklı alanda kullanılarak etkili sonuçlar elde edilen belirtisiz mantık yaklaşımı, son yıllarda eğitim alanında da uygulanmıştır. Bu çalışmanın amacı; başarı değerlendirme süreçlerinde, belirtisiz mantık yaklaşımının kullanımını incelemek, ortaöğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması başarılarını belirtisiz mantıktan yararlanarak değerlendirmek, belirtisiz mantık yaklaşımıyla elde edilen sonuçlar ile geleneksel yöntemle elde edilen sonuçları karşılaştırmak, bu yöntemlerin değerlendirme açısından olumlu ve olumsuz yönlerini sunmaktır. Çalışmada, H.Ü. Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü (OFMAE) Matematik Eğitimi Anabilim Dalı'nda, 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde, Öğretmenlik Uygulaması dersini alan öğretmen adaylarının başarıları öğretmenlik uygulaması değerlendirme formundaki kriterlere göre önce geleneksel yöntemle daha sonra `Belirtisiz mantık` tan yararlanılarak değerlendirilmiş, sonuçlar karşılaştırılmıştır. Puanlar SPSS programındaki Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak test edilmiştir.Belirtisiz mantık yöntemiyle hesaplanan başarı puanlarının geleneksel yöntemle hesaplanan başarı puanlarından daha yüksek olduğu, puanlar arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractWith the developments in science and technology the areas in which the `Fuzzy Logic Approach` has been used have expanded. The concept of fuzzy set was first defined by Zadeh in 1965.The `Fuzzy Logic Approach`, which has been used in various fields and has produced effective results, has also been applied in the field of education similarly. The purpose of this study, to investigate the use of `Fuzzy Logic Approach` in the evaluation process of performance, to evaluate teachers that took the Teaching Practice Course at the Department of Maths for Secondary Education by fuzzy logic, to compare these results obtained with results obtained by conventional method and to present positive and negative sides of these methods in terms of evaluation.In this study, the prospective teachers that took the Teaching Practice Course at the Department of Maths for Secondary Education, at Hacettepe University, in the Spring Term 2013-2014 academic year participated in the study. Their performance was evaluated first classic approach and then using the `Fuzzy Logic Approach`, considering the criteria in the teaching practice assessment form and the results have compared. Result data were tested by Wilcoxon Signed Ranks Test in SPSS. On balance, performance scores obtained by `Fuzzy Logic` were higher than those obtained by conventional method and there was a significant difference between scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBelirtisiz mantıktan yararlanılarak ortaöğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması başarılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of teaching practice performance of students of secondary mathematics education by using fuzzy logic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmOccupational success
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmFuzzy logic
dc.subject.ytmPractice of teaching lessons
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10089162
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418189
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess