dc.contributor.advisor | Koşar, Didem | |
dc.contributor.author | Durnali, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:53:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:53:42Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435382 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, bir uzaktan eğitim merkezi amaçlarının detaylı analizinin yapılmasıdır. Bu çalışma ile uzaktan eğitim örgütlerinin amaçlarını belirleme, yenileme, düzenleme noktasında kavramsal bir temel ile uygulanabilir ve ölçeklenebilir standartlar oluşturmak amaçlanmıştır. Alanyazından elde edilen örgütsel amaç açıklamaları, örgütsel amaç sınıflandırma yaklaşımları, örgütsel amaç boyutları ve özellikleri, amaçlara göre yönetim, örgütsel amaçların önemi ve etkililik kavramlarının detaylı, bütüncül ve farklı açılardan sentezi ile bu çalışmanın kuramsal temeli oluşturulmuştur. Tek durum çalışması (örnek olay) araştırmanın desenidir. Çalışma grubu bir devlet üniversitesinin uzaktan eğitim uygulama ve araştırma merkezidir. Kolay tipik birimler örneklemesi tekniği kullanılmıştır. Doküman analizi veri kaynağını resmi bir belge oluşturmaktadır. Veriler betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Açık, yazılı, detaylı, yenilikçi, tekrarlı, nicel, ölçülebilir, bir hiyerarşik yapıda, zaman ifadeleri içeren ve toplumsal değerler, örgütsel amaç ifadelerinde olabilen araştırma sonuçlarından bazılarıdır. Ayrıca, örgütsel amaç yükümlülüğü, büyüklüğü, çokluğu, binişikliği, örgütsel amaçları birleştirme, örgütsel amaçların gerçekleştirilmesi, anlaşılmazlığı, dengelenmesi ve örgütsel amaçtan sapma, tespit edilen örgütsel amaç boyutlarıdır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to analyse the goals of a distance education center in detail. With this research, it aims at establishing a conceptual framework, scalable and applicable standards so as to set, determine, renew, organizational goals for distance education organizations. The conceptual framework is established from the concepts of explanations, classification approaches, dimensions and features, the importance and effectiveness of organizational goal and management by objectives from the literature review. These concepts are synthesized in detailed and holistic ways, from different angles. A case study is the design of the study. The organization researched is a distance education application and research center of a public university. Maximum variation sampling is used. The data source of document analyzes is an official document. The data is examined by using descriptive and content analysis methods. A clear, written, detailed, innovative, repetitive, quantitative, measurable, a certain hierarchy and time expressions, social values are some of the identified results organizational goals expression can have. Organizational goal attainment, commitment, enormousness, multiplicity, integration, intangibility, balance, displacement and conflict are dimensions of organizational goals determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bir uzaktan eğitim uygulama ve araştırma merkezinin örgütsel amaçlarının analizi bir devlet üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | An analysis of the goals of a distance education application and research center a case study of a state university | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Organizational aim | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Research-development | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.identifier.yokid | 10082926 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394813 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |