Süreç odaklı rehberli sorgulayıcı öğrenme ortamında öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamaları ve özdüzenleyici öğrenme becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Ayhan | |
dc.contributor.advisor | Geban, Ömer | |
dc.contributor.author | Şen, Şenol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:53:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:53:41Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435378 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Süreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme (SORSÖ)yönteminin geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırıldığında, 11. sınıföğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamaları ve özdüzenleyiciöğrenme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir.Çalışma 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde yürütülmüştür. ÇalışmayaAnkara'daki bir devlet lisesinden 115 öğrenci katılmıştır. Çalışmada karmaaraştırma yöntemlerinden biri olan gömülü desen kullanılmıştır. Çalışmada iki deneygrubu ve iki kontrol grubu seçkisiz bir şekilde belirlenmiştir. Deney gruplarındadersler SORSÖ yöntemi ile yapılırken, kontrol gruplarında geleneksel öğretimyöntemi ile yapılmıştır. Her iki gruptaki öğrencilerin elektrokimya konusundakikavram yanılgılarını ve kavramsal anlamalarını belirlemek için Elektrokimya KavramTesti (EKT), öğrencilerin özdüzenleyici öğrenme becerilerini belirlemek için deHedef Yönelimi Anketi (HYA) ve Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Anketi (ÖGSA)öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Uygulamanın sonunda deney gruplarındabulunan 7 öğrenciyle elektrokimya konusundaki kavramsal anlamalarını ve SORSÖyöntemi hakkındaki görüşlerini incelemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeleryapılmıştır. Nicel verilerin analiz edilmesi amacıyla bağımsız örneklemler t-testi,diskriminant fonksiyon analizi ve MANOVA analizleri kullanılmıştır. Nitel verilerinanaliz edilmesi için özetleyici içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları; SORSÖyönteminin, elektrokimya konusuyla ilgili kavramların daha iyi anlaşılmasında vekavram yanılgılarının giderilmesinde, geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkiliolduğunu göstermiştir. Ayrıca analiz sonuçlarına göre SORSÖ yönteminingeleneksel öğretim yöntemine göre, öğrencilerin özdüzenleyici öğrenme becerileriüzerinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmelerden eldeedilen sonuçlara göre deney grubunda bulunan öğrencilerin elektrokimyakonusundaki kavramsal anlamalarının geliştiği belirlenmiştir. Ayrıca deneygrubunda bulunan öğrencilerin SORSÖ yöntemine yönelik olumlu tutumlargeliştirdikleri tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the effect of Process Oriented GuidedInquiry Learning (POGIL) method compared to traditional teaching method on 11thgrade students' conceptual understanding of electrochemistry concepts and selfregulated learning skills. The study was conducted during 2014-2015 springsemester. Participants were 115 students from one high school in Ankara. Theembedded design which is one of the mixed research design was used. Twoexperimental groups and two control groups were randomly selected. Experimentalgroups were instructed with POGIL method, while control groups received traditionalteaching method. Electrochemistry Concept Test (ECT) was administered toboth groups as a pretest and posttest in order to assess the students'misconceptions and their conceptual understanding of electrochemistry concepts.Achievement Goal Questionnaire (AGQ) and Motivated Strategies for LearningQuestionnaire (MSLQ) were administered to both groups as pretest and posttest todetermine students' self-regulated learning skills. At the end of the implementation,semi-structured interviews were conducted with 7 students from experimentalgroups to explore their conceptual understanding of electrochemistry concepts andideas about POGIL method. The quantitative data were analyzed usingindependent-samples t-test, discriminant function analysis and multivariate analysisof variance (MANOVA). Summarizing content analysis was conducted to analyzequalitative data. The results showed that POGIL method caused a better acquisitionof scientific conceptions and elimination of misconceptions of electrochemistryconcepts than traditional teaching method. The results also showed that POGILmethod was superior to the traditional teaching method on students' self-regulatedlearning skills. In addition, semi-structured interview results indicated that studentsin experimental groups developed conceptual understanding of electrochemistryconcepts. The interview results also showed that students in experimental groupsimproved positive attitudes towards POGIL method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Süreç odaklı rehberli sorgulayıcı öğrenme ortamında öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamaları ve özdüzenleyici öğrenme becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of students' conceptual understanding of electrochemistry and selfregulated learning skills in process oriented guided inquiry learning environment | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Electrochemistry | |
dc.subject.ytm | Self regulated learning | |
dc.subject.ytm | Self-regulation | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Process based instruction | |
dc.subject.ytm | Inquisitorial teaching | |
dc.subject.ytm | Chemistry | |
dc.identifier.yokid | 10077900 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394831 | |
dc.description.pages | 419 | |
dc.publisher.discipline | Kimya Eğitimi Bilim Dalı |