Show simple item record

dc.contributor.advisorGelbal, Selahattin
dc.contributor.authorDemirbilek, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:35Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435339
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki ortak kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 22 sorudan oluşan iki aşamalı, çoktan seçmeli bir tanı testi geliştirilmiştir. Testteki her bir soru ilk ve ikinci aşaması 4 seçenekli bir formda oluşturulmuştur. Testin geçerliği uzman görüşü alınarak, güvenirliği ise test-tekrar test yöntemi kullanılarak sağlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılında Hacettepe, Kırıkkale ve Akdeniz Üniversiteleri Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören 328 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Uygun yöntemler ile kayıt edilen verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Bulguları yorumlama aşamasında her bir soru için seçilebilecek 20 farklı seçenek ikilisi arasından grubun %10 ve daha fazlası tarafından işaretlenen yanlış kombinasyonlar yaygın yanılgı olarak değerlendirmeye alınmıştır. Testteki 22 soruda toplam 34 yaygın yanılgı tespit edilmiştir. Çalışmada katılımcıların en çok `güçlük indeksi` ve `normal dağılım` kavramlarında ortak yanlış yaptıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine pre-service teachers' common misconceptions in measurement and evaluation concepts. In accordance with this objective a two-tier multiple choice test which consists of 22 questions has been developed. Each question in the test was constructed on the form which has two phase and both of them have 4 choices. The viability of the test made by according to assessment of profession and reliability was maintained by using test-retest method. The present study was conducted at 2014-2015 academic year with total number 328 pre-service teachers of Hacettepe, Kırıkkale and Akdeniz Universities, Faculty of Education. Analysis of data which saved proper method have been utilized frequency and percentage.In the phase of interpreting the findings, we determined the common misconceptions for each questions as the options which were chosen among 20 binary alternatives by the 10 percent or more of the group. 34 common misconceptions were found among the 22 questions. The most common misconceptions were about the `difficulty index` and `normal distribution` conceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki kavram yanılgılarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of pre - service teachers misconceptions in measurement and evaluation concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10081238
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394820
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess