Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorAslan, Ayça
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:32Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:32Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435323
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmenin sınıf içinde kullandığı grup çalışmasını geliştirmeyi ve ilerletmeyi amaçladığı bir eylem araştırmasını temsil etmektedir. Çalışma, grup çalışmasını iki farklı şekilde yürütmenin etkilerinin araştırmaktadır: yapılandırılmış ve yapılandırılmamış. Araştırma, Ankara'da, eğitim dilinin İngilizce olduğu bir özel okulda, 2014-2015 akademik yılında gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, deneysel amaçla öğrenme stilleri göz önünde bulundurularak üç gruba ayrılmış 5. sınıf öğrencilerinden oluşan 18 kişidir. Bu çalışmayı yürütmek için tek grup zaman serisi araştırma deseni uygulanmıştır. Bunun için, her iki haftada bir yapılmak üzere toplam 8 haftalık 4 farklı grup çalışması etkinliği düzenlenmiştir. Katılımcı öğrenciler, Super Minds Level 6 (Puchta, Gerngross & Lewis-Jones, 2013) kitabından yeni kelimeler öğrenmek amacıyla bu grup çalışmalarını yapmışlardır. Kelime öğretiminden sonra, öğrenciler 3 gruba ayrılmış ve her gruba farklı bir görev verilmiştir. Birinci grup, kelimelerin sözlük anlamını yazıp resimlerini çizmekle, ikinci grup kelimeleri cümle içinde kullanmakla, üçüncü grup ise kelimeleri kullanarak bir paragraf yazmakla yükümlü olmuşlardır. İlk iki grup çalışması yapılandırılmamış, diğer ikisi ise öğrencilere grup rolleri ve çalışmalarında izleyecekleri kurallar verilerek yapılandırılmıştır. Her grup etkinliği için ön-test ve son-testler uygulanmıştır. Grup çalışmaları sonunda elde edilen yazılı ürünler özel olarak tasarlanmış değerlendirme rubriği ile incelenirken, kelime gelişimi Vocabulary Knowledge Scale (Wesche & Paribakht, 1996) kullanılarak test edilmiştir. Kubaşık davranışlar gözlemci notları ve öğrencilerin öz değerlendirme puanları ile değerlendirilmiştir. Her grup çalışması için katılımcıların verilere ve grup performanslarına ilişkin algılarını değerlendirmek amacıyla 2 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Ortaya çıkan nicel veriler parametrik testlerin varsayımlarına göre kontrol edilmiştir. Verilerde normal dağılım görülmesine rağmen, katılımcı sayısının az olmasından dolayı verilerin analizini yapmak için parametrik olmayan testler kullanılmıştır.Sonuçlar, öğrencilerin yapılandırılmış grup çalışmalarında, yapılandırılmamış grup çalışmalarından gözle görülür ve istatistiksel olarak manidar bir biçimde daha iyi olduklarını göstermiştir. Yapılandırılmış grup çalışması etkinliklerinde öğrenciler daha fazla kelime öğrenmiş, daha iyi yazılı ürünler üretmiş ve daha etkili bir şekilde işbirliği yapmışlardır. Sonuç olarak bu çalışma, grup çalışmasının yapılandırılması öğrenmeye daha fazla olanak sağladığından bu deneyimin dil sınıflarında uygulanması gerektiğini göstermektedir.
dc.description.abstractThis study represents a piece of action research where the teacher aimes to develop and improve her classroom practice of group work. The study explores the effects of conducting group work in two different manners: structured and unstructured. The study was conducted in 2014-2015 academic year at a private school, in Ankara, where English is the medium of instruction. Participants were 18 5th grade learners of English who were placed in three groups for experimental purposes regarding their learning styles. A one-group time-series pre-experimental research design was adopted to carry out the study. To do this, a series of 4 different group work activities were distributed over an 8-week period, placing each group work every two weeks. The participants were instructed to learn new words from the book Super Minds Level 6 (Puchta, Gerngross & Lewis-Jones, 2013). After vocabulary teaching, the students were divided into three groups and each group had different tasks. The first group was supposed to write dictionary definitions of the target words and draw their pictures, the second group was supposed to use the target words in sentences and the task of the third group was to write a paragraph using the target words in it. The first two group work activities were done in an unstructured manner while the latter two were structured in that students were given group work roles and principles to follow in their group work activity. Pre-tests and post-tests were administered for each activity. Vocabulary development was tested through Vocabulary Knowledge Scale (Wesche & Paribakht, 1996) while written products obtained at the end of group works were examined by means of specially designed assessment rubric. Collaborative behaviours were explored through observer notes and student self-assessment scores. For each cycle of group work, 2 students were interviewed to triangulate the data and explore participants' perception of their group work performance. Emergent quantitative data were checked for assumptions of parametric tests. Although the data appeared to exhibit normal distribution, due to small number of participants non-parametric tests were employed to analyse the data. The results indicated that participants did considerably and statistically significantly better in structured group activities than they did in the unstructured group work activities. They learned more words; they produced better written products and collaborated more efficiently in the structured group work activities. This study concludes that structuring group work can and needs to be implemented in language classes as such practice can be more conducive to learning and performance.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn experimental study into the effects of structured group work on students` collaborative behaviours and group performances
dc.title.alternativeYapılandırılmış grup çalışmalarının öğrencilerin kubaşık davranışlarına ve grup performanslarına etkisi üzerine deneysel bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmGroup work
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10080798
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394833
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess