İşbirlikli proje tabanlı öğrenme sürecinde dijital belgesel üretiminin yansıtıcı düşünmeye katkısı
dc.contributor.advisor | Erdem, Mukaddes | |
dc.contributor.author | Urhan, Naşide | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:53:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:53:08Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435174 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, bir yansıtıcı pratik olarak dijital belgesel üretiminin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirmeye katkısını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada eylem araştırması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 36 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, öğretmen adaylarından öğretim yöntemlerine ilişkin bir dijital belgesel üretmeleri istenmiş ve süreç yansıtıcı düşünmeyi geliştirecek etkinlikler ile desteklenmiştir. Süreçte kuramsal çalışmalar gerçekleştirildikten sonra, `Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği` (Başol ve Gencel, 2013) ön test olarak uygulanmıştır. Ardından belgesel üretim projeleri gerçekleştirilmiş ve uygulamanın son haftasında `Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği` (Başol ve Gencel, 2013) tekrar uygulanmıştır. Ayrıca yansıtma raporu yazdırılmıştır Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Pearson Korelasyon Analizi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, işbirlikli proje tabanlı öğrenme sürecinde dijital belgesel üretim sürecinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeyi algılarının proje gruplarına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeyi algıları ile yansıtıcı düşünme düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Yansıtıcı düşünme düzeyi algı puanları ve yansıtıcı düşünme düzeyi puanları birbirine yakın olan öğretmen adaylarının yansıtma raporlarında genellikle ilişkilendirme / nedenleme seviyesinde; uzak olan öğretmen adaylarının ise genellikle yanıtlama düzeyinde yansıtma yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar sözcükler: Yansıtıcı Düşünme, Proje Tabanlı Öğrenme, Dijital Belgesel Üretim Projeleri, Öğretmen Eğitimi | |
dc.description.abstract | This research has been carried out in order to determine the contributions of the digital documentary production as a reflective practice on improving the student teachers' reflective thinking skills. Action research has been used in this research. Working group consists of 36 junior students studying Computer Education and Instructional Technologies Department at Faculty of Education, Hacettepe University. Within the scope of research, the student teachers were asked to produce a digital documentary regarding to the teaching methods and the process was supported with the activities improving the reflective thinking skills. After theoretical studies were carried out during the process, `Questionnaire to Measure the Level of Reflective Thinking` (Başol & Gencel, 2013) was practised as a pre-test. Afterwards, the digital documentary production projects were took place and `Questionnaire to Measure the Level of Reflective Thinking` (Başol & Gencel, 2013) was administered again in the last week. In addition, reflection report was written. While analyzing the data, descriptive statistics, Wilcoxon signed rank test and test of Kruskal Wallis were used. According to the results, it has been concluded that student teachers' perception level of reflective thinking was high before and after the practice and the process of digital documentary production in the collaborative project based learning process made no meaningful difference for reflective thinking skills.It has been stated that student teachers' perception level of reflective thinking didn't change substantially in regard to project groups. Positive significant relationship between student teachers' perception level of reflective thinking and level of reflective thinking have been identified.It has been also concluded that student teachers whose perception scores of reflective thinking level and scores of reflective thinking level are close to each other generally reflected on the regression/ reasoning level in the reflection report and whose scores are far from each other generally reflected on the responding level.Keywords: Reflective Thinking, Project Based Learning, Digital Documentary Production Project, Teacher Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli proje tabanlı öğrenme sürecinde dijital belgesel üretiminin yansıtıcı düşünmeye katkısı | |
dc.title.alternative | Contribution on reflective thinking of digital documentary production in collaborative project based learning process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Reflective thinking | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Digital documentary production project | |
dc.identifier.yokid | 10107355 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435196 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |